alotofhorses

Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Lotta Jansson - 10 augusti 2012 21:20

Idag red jag och Filip ut runt Rörby. Jag red Corren och Filip Diablo. Filips stövlar var lite stora för stigbyglarna vilket medförde att han tappade stigbyglarna emellanåt. Till slut tröttnade han och vi bytte häst när vi nästan var hemma. Corren tyckte det var mysigt att få en lätt ryttare och galopperade glatt på med Filip. Diablo var som vanligt fantastisk att rida. Han är så mjuk så mjuk vår vackra svarta hingst. Synd att han inte fått fler ston i år för han har verkligen en ridbarhet utöver det vanliga och så fina rörelser.


 

Bad sedan Filip knäppa några kort när jag red Corren och det blev några bra. Hon ser så härligt koncentrerad ut på flera av korten. Jag gillar verkligen den här positiva hästen som alltid har öronen framåt och jobbar på. Naturligtvis gick hon inte så här hela tiden utan kortare stunder, men när hon blir starkare hoppas jag det blir mer:


                   

Stina knäppte några kort på oss vid vår första tävling i maj och det har hänt en del sedan dess tycker jag (inte bara med magen Stina ;) ). Det tar ju ett tag att rida in sig på en ny häst och än har jag inte riktigt hittat alla knappar men jag är enormt tacksam för att jag får ha henne i stallet ytterligare några månader:

 

   

Kram på er!


Ovido - Quiz & Flashcards