alotofhorses

Direktlänk till inlägg 6 juni 2013

Höjdrekord och duktigt ekipage

Av Lotta Jansson - 6 juni 2013 22:44

Rainy har tagit det lite lugnt sista veckan. Hon har fortfarande inte släppt vinterpälsen och är trots fri tillgång på grovfoder (vilket hon stått på sedan vi köpte henne) fortfarande lite tunn över revbenen. Häromdagen klippte jag henne lite på halsen för det är inte just att be hästen springa i vinterkläder. Nu har vi släppt ponnyerna på lite mer bete och hoppas att det ska hjälpa Rainy att hitta balansen i kroppen så att hon släpper sin päls. Förra veckan åkte Linnea på min Cia träning eftersom ju jag har tummen i gips. Inga andra hästar dök upp och Linnea red själv. Lyx!!! Cia är en fantastisk tränare, lugn och pedagogisk och Linnea kommer att få rida alla mina träningar i sommar. Frågan är om jag får tillbaka dem alls i höst....


Ekipaget var otroligt duktiga. Hoppade en trekombination och Cia höjde upp oxern till nytt höjdrekord på hela 1.00 m. Det är högt att hoppa en meter med B-ponny och Linnea tappade lite balansen i landningen och då saktar den kloka ponnyn av för att fånga upp sin ryttare. Det var också premiär för Linnea (inte för Rainy) att hoppa vattenmatta och olika grindar vilket de gjorde med bravur. 


Kolla gärna på filmen! Jag är en sjukt stolt mamma till den här tjejen!!!!


Några bilder från en hoppning på ridskolan: 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Jansson - 11 november 2017 21:04

Fina Stina är till salu såg jag idag. Sålde henne till avel när vi slutade med halvblodsavel för fyra år sedan (nu har vi ju börjat lite igen). Hon blev hos oss halt om man red henne regelbundet (läs ca 4-5 dagar i veckan, mycket uteritt och någon en...

Av Lotta Jansson - 17 juni 2013 19:14

Hoppas ni fortsätter följa oss på stallhansta.wordpress.com .   MVH   Lotta ...

Av Lotta Jansson - 28 maj 2013 16:41

Nu har det gått några dagar sedan olyckan och operationen. Tänk vad låst man är med en hand! Kan knappt knäppa byxorna när man varit på toa utan hjälp. Är i alla fall tacksam för att det är vänsterhanden som är obrukbar och inte höger! Jag har inte o...

Av Lotta Jansson - 24 maj 2013 18:34

....också känns det som. Nu ska jag gnälla lite och tycka synd om mig själv. Ni behöver inte läsa om ni inte vill men jag måste få tycka lite synd om mig själv och undra varför det skulle hända mig..... Idag körde bästa Sara in mig till sjukhuse...

Av Lotta Jansson - 23 maj 2013 20:13

I tisdags hade jag fått en reservplats för Ylva på Tuthammaren. Stefan hjälpte mig att lasta och Sibban gick snällt på transporten. Resan till träningen var inte lugn. Sibban galopperade i svängarna och stod och vägde fram och tillbaka, inte alls hen...

Skapa flashcards