alotofhorses

Direktlänk till inlägg 14 september 2012

Yesss!!! Fortsatt dräktig!!!!!

Av Lotta Jansson - 14 september 2012 12:30

Det har ju varit fantastiskt höstväder nu några dagar. Vädret har idag bytts ut mot höstrusk. Det regnar och blåser och är 10 grader varmt. Riktigt uschligt faktiskt. Sara och jag började dagen med att rida ut en sväng. Jag tog mitt svarta guld Diablo och hon red dressyrpärlan Corren. Det blev en lugn tur eftersom Diablo inte är riktigt igång och Corren har gått två dagar relativt hårt innan. Några små galopper på stubbåkrar blev det, men eftersom jag red barbacka (varje kilo som går att spara in är bra kilo för min lilla B-ponny) gick det inte jättefort. Diablo kändes fin och jobbade bra. Tränade lite skänkelvikningar eftersom Linnea ska ha med sig honom till ridskolan imorgon och de höll på med det sist. Sara uppskattade att komma ut en sväng och Corren trivdes med henne. Hon är ju verkligen en pärla. Accepterar och tycker att det är roligt att bli riden och är just mot alla ryttare.


Efter det åkte jag och hämtade hem Blida. Det var dags för 90 dygns kontroll av Stina och vaccinering av Blida. Och visst är det fortfarande så. Nästa år föds en kombination av de här båda föräldrarna:


Hesslegårds Rubin (Rubinstein-Inschallah*)


 


och Upstage (e. Flemmingh-Shogun**)

 



Det ska bli så spännande att se vad som finns därinne. Jag tror verkligen på den här kombinationen!!! Vi kollade även Märta för säkerhets skull och det var som jag trodde tomt därinne. Hon ska åka hem igen inom kort. Lyxigt att få hem veterinären för koll och slippa åka. Det kommer jag att göra om!


Noorton har åkt till en kompis, Malin, som lånar honom som sällskapshäst till sin new forest valack. En suveränt bra lösning. Jag hade egentligen inget bra sällskap till honom i vinter och nu får han manligt sällskap och blir hanterad. Nej, nu ska jag gå ut och lasta på Blida och köra hem henne igen. Ha det gott!


/Lotta

 
 
Ingen bild

stina

16 september 2012 15:22

Åh vad kul att de stina är fortsatt dräktig!!! Så kul att läsa att det går bra med sibban och att corren sköter sig! Blir nästan lite tårögat över dina fina ord om min häst och härligt att hon gnäggar , tårögdheten kan också bero på hormonchocken som brukar komma några dar efter förlossning men ändå.... Ni är sååå duktiga och det är sååå kul att höra hur ni går frammåt! Det är fantastiskt att hon får bo hos dig! Och som jag sa får du gärna behålla henne till i vår MEN det tar vi efterhand så du känner att det är kul o att du hinner, självklart får hon komma hem så fort du vill, jag saknar ju min ridhäst också! Stor kram från mjölkstinna stina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Jansson - 11 november 2017 21:04

Fina Stina är till salu såg jag idag. Sålde henne till avel när vi slutade med halvblodsavel för fyra år sedan (nu har vi ju börjat lite igen). Hon blev hos oss halt om man red henne regelbundet (läs ca 4-5 dagar i veckan, mycket uteritt och någon en...

Av Lotta Jansson - 17 juni 2013 19:14

Hoppas ni fortsätter följa oss på stallhansta.wordpress.com .   MVH   Lotta ...

Av Lotta Jansson - 6 juni 2013 22:44

Rainy har tagit det lite lugnt sista veckan. Hon har fortfarande inte släppt vinterpälsen och är trots fri tillgång på grovfoder (vilket hon stått på sedan vi köpte henne) fortfarande lite tunn över revbenen. Häromdagen klippte jag henne lite på hals...

Av Lotta Jansson - 28 maj 2013 16:41

Nu har det gått några dagar sedan olyckan och operationen. Tänk vad låst man är med en hand! Kan knappt knäppa byxorna när man varit på toa utan hjälp. Är i alla fall tacksam för att det är vänsterhanden som är obrukbar och inte höger! Jag har inte o...

Av Lotta Jansson - 24 maj 2013 18:34

....också känns det som. Nu ska jag gnälla lite och tycka synd om mig själv. Ni behöver inte läsa om ni inte vill men jag måste få tycka lite synd om mig själv och undra varför det skulle hända mig..... Idag körde bästa Sara in mig till sjukhuse...

Ovido - Quiz & Flashcards