alotofhorses

Alla inlägg den 10 april 2013

Av Lotta Jansson - 10 april 2013 20:42

För nästan precis ett år sedan såg jag vackre Stendyssens Diablo på annons på hästnet. Jag ringde och fick äran att köpa honom. Han är en supertrevlig herre som tagit mitt hjärta med storm. Tre gudomliga gångarter, lätt för att samla och länga och med en ridbarhet som slår flera halvblod med hästlängder. Dessutom med fantastisk färg och teckning. Välutbildad som få i hans storlek lär han Linnea dressyrens mysterier. Spänstig och mjuk som en katt hoppar han allt man styr på. Mot stona är han en gentleman. Vad mer kan man önska? Så här såg han ut idag, 18 år ung, när jag longerade på ridbanan. Han är min drömhäst, om än i mindre format, och han kommer aldrig att lämna vår gård. Njut av vårt ögongodis!!!!!


                                             

Skapa flashcards