alotofhorses

Alla inlägg den 29 mars 2013

Av Lotta Jansson - 29 mars 2013 22:02

Idag överraskade vi barnen och väckte dem redan klockan sju med orden att de skulle gå upp och klä på sig som om vi var i Sälen. Vi har åkt till Sälen de sista fyra åren och det är dagar som verkligen är värdefulla. Slalomåkning är något som vi tycker är roligt allihop men mest uppskattat tror jag ändå är att vi gör något tillsammans hela familjen. I år åker vi inte till Sälen för vi ska åka på semester i Spanien i höst i stället. Men de här sista soliga dagarna med värmande sol och kalla nätter har gjort att vi (jag) längtat efter skidåkningen och därför hade jag bokat skipass på Kungsberget utanför Sandviken. Det tar ca två timmar att åka dit och det kändes som en lagom dagsutflykt, särskilt för mig som mest håller mig hemmavid. 


Ungarna hade ingen aning om vart vi skulle och det dröjde innan de var säkra på att det var skidor vi skulle åka eller om vi skulle göra något annat. I alla fall så blev det himla lyckat. Vi hade en härlig dag i backarna. Vädret var toppen, strålande sol och någon minusgrad (men varmt i solen) och jättefina pister. Visst var inte backarna lika långa eller branta som i Sälen men de bjöd fin skidåkning och knappt några liftköer. För första gången på länge kände jag mig genuint så där sprudlande glad. Det var så himla härligt att åka skidor och skratta och prata och framförallt få tid med familjen. Nu är jag galet trött men ändå otroligt lycklig! Jag kommer aldrig att komma upp i samma höga tempo i livet som jag höll innan krashen, men jag kommer definitivt att nå en högre livskvalitet. Som Galenskaparna och After Shave skulle säga: 


DET SKA VA GÔTT Å LEVA




Skapa flashcards