alotofhorses

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2012

Fina Xzibit AM

Av Lotta Jansson - 7 oktober 2012 22:23

Sibban hade ju bockat av sig ena framskon häromdagen. Jag pratade med Tina och hon tyckte att vi kunde ta av den andra också och sedan sko om henne på alla fyra när vi kommer hem från Prag. Idag hade Sibban ordnat den saken själv och var alldeles barfota när jag kom ut i hagen. Duktig tjej.....


Det var tio dagar sedan jag red henne sist. Trots det tvekade jag inte att hoppa upp direkt från stallet för så pass stadig känner jag mig på henne numera. Filip följde med och hjälpte mig att fota lite. Red på ridbanan. I början var hon ganska så ostyrbar och ostoppbar. Än slängde hon med huvudet och än bet hon sig i bringan. Inte konstigt med tanke på att hon inte var riden på länge. Jag försökte bara vara cool och låta henne springa av sig lite energi. Idag fattade hon kanonfin galopp i högervarvet. Lite svårare åt vänster men när vi väl fick till fattningen klarade vi av att galoppera något varv. Travade sedan några varv till och då hade jag ett fint stöd i handen och hon kändes jättefin. Här kommer lite bilder från dagens pass:


             

       



 
 
Ingen bild

stina

8 oktober 2012 13:47

Fina ni är! Sibban ser superhärlig ut!

 
Mikaela

Mikaela

8 oktober 2012 22:32

Tack Lotta!
Inte många förstår lyckan i framstegen med unghästen som en annan unghästägare... <3

Sibban ser även hon riktigt fin ut!
Har du någon plan om att löshoppa nu i höst/vinter?

Eftersom jag nu äääntligen har ett eget släp så kan och vill jag åka...massor!
;)

http:///ljummetkaffe.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Jansson - 11 november 2017 21:04

Fina Stina är till salu såg jag idag. Sålde henne till avel när vi slutade med halvblodsavel för fyra år sedan (nu har vi ju börjat lite igen). Hon blev hos oss halt om man red henne regelbundet (läs ca 4-5 dagar i veckan, mycket uteritt och någon en...

Av Lotta Jansson - 17 juni 2013 19:14

Hoppas ni fortsätter följa oss på stallhansta.wordpress.com .   MVH   Lotta ...

Av Lotta Jansson - 6 juni 2013 22:44

Rainy har tagit det lite lugnt sista veckan. Hon har fortfarande inte släppt vinterpälsen och är trots fri tillgång på grovfoder (vilket hon stått på sedan vi köpte henne) fortfarande lite tunn över revbenen. Häromdagen klippte jag henne lite på hals...

Av Lotta Jansson - 28 maj 2013 16:41

Nu har det gått några dagar sedan olyckan och operationen. Tänk vad låst man är med en hand! Kan knappt knäppa byxorna när man varit på toa utan hjälp. Är i alla fall tacksam för att det är vänsterhanden som är obrukbar och inte höger! Jag har inte o...

Av Lotta Jansson - 24 maj 2013 18:34

....också känns det som. Nu ska jag gnälla lite och tycka synd om mig själv. Ni behöver inte läsa om ni inte vill men jag måste få tycka lite synd om mig själv och undra varför det skulle hända mig..... Idag körde bästa Sara in mig till sjukhuse...

Ovido - Quiz & Flashcards