alotofhorses

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2012

Hoppning för hela slanten,,,,

Av Lotta Jansson - 7 oktober 2012 21:53

Idag har vi varit på Gimo och klubbtävling i hoppning. Duktiga Linnea hoppade så fint att mamma blev nästan tårögd. Bra vägar, fin rytm, ganska svår bana med många hinder, en hel del titthinder och svåra svängar och de nollade först i 40 cm och sedan debuterade de 50 cm och nollade där också.


 


 


Linnea red Diablo med vanligt träns utan gummisnodd. Det är så roligt att se att hon börjar lära sig att hitta knapparna. Under en period drog Diablo tyglarna ur handen på henne men nu händer det sällan. Två gånger i veckan följer han med till ridskolan och hon rider honom på lektion tillsammans med ridskolehästarna. Han bryr sig inte om någon annan än sin lilla ryttare på ryggen, gnäggar inte ens åt de andra när de kommer nära. Vilket fantastiskt temperament han har.

 

 

 


Diablos coola pannband!


 


Anna debuterade fina Royal Dance idag. De hoppade först 50 cm och sedan hela 70 cm. Trots många titthinder och inte helt enkla vägar kom de runt på ett fint sätt. Jag var grymt imponerad över deras premiär tillsammans. Roysan såg ut som värsta hoppehästen! Ingen som kan tro att det här är ett gammalt avelssto som mest gått och skrotat med fölungar under hela sitt liv. Så himla duktiga var de och Anna såg ut som värsta proffshopperyttaren!!!!


   


Jag blev så inspirerad så jag hoppade Corren när jag kom hem. Vi hoppade banan som Linnea och Anna hoppat som träning för tävlingen. Vi lekte mest och jag vet inte vem som tyckte det var roligast jag eller Corren. Höjde till 80-90 cm sista rundan och hon är himla härlig att hoppa!!! Mjuk och spänstig och galoppen efter blev väldigt rund när hon bockade. Tjohoo!!! Kändes mjuk och fin i munnen hela tiden, fina tanten!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Jansson - 11 november 2017 21:04

Fina Stina är till salu såg jag idag. Sålde henne till avel när vi slutade med halvblodsavel för fyra år sedan (nu har vi ju börjat lite igen). Hon blev hos oss halt om man red henne regelbundet (läs ca 4-5 dagar i veckan, mycket uteritt och någon en...

Av Lotta Jansson - 17 juni 2013 19:14

Hoppas ni fortsätter följa oss på stallhansta.wordpress.com .   MVH   Lotta ...

Av Lotta Jansson - 6 juni 2013 22:44

Rainy har tagit det lite lugnt sista veckan. Hon har fortfarande inte släppt vinterpälsen och är trots fri tillgång på grovfoder (vilket hon stått på sedan vi köpte henne) fortfarande lite tunn över revbenen. Häromdagen klippte jag henne lite på hals...

Av Lotta Jansson - 28 maj 2013 16:41

Nu har det gått några dagar sedan olyckan och operationen. Tänk vad låst man är med en hand! Kan knappt knäppa byxorna när man varit på toa utan hjälp. Är i alla fall tacksam för att det är vänsterhanden som är obrukbar och inte höger! Jag har inte o...

Av Lotta Jansson - 24 maj 2013 18:34

....också känns det som. Nu ska jag gnälla lite och tycka synd om mig själv. Ni behöver inte läsa om ni inte vill men jag måste få tycka lite synd om mig själv och undra varför det skulle hända mig..... Idag körde bästa Sara in mig till sjukhuse...

Skapa flashcards