alotofhorses

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2012

Corren är mörkrädd

Av Lotta Jansson - 2 oktober 2012 08:26

Igår red Linnea Diablo på ridskolan! Det gick jättebra. Inte en enda gång ryckte han tyglarna ur handen på henne. Hade gummisnodden på, löst inspänd, och de hade markarbete och övade lydnad över bommar. Han blev lite trött i slutet. Han är så himla fin och okomplicerad vårt svarta guld! Hur många hingstar kan gå en ridlektion med flera andra ponnyer och en 10 åring på ryggen? Fantastisk är han!!!


Nu när det inte är en massa brunstiga ston som han behöver imponera på längre rör han sig inte lika mycket i hagen och kondisen är inte lika bra som i somras. Vi har bestämt att minst tre gånger i veckan ska han ridas, förhoppningsvis fler. Två gånger på lektion i Gimo och en gång uteritt eller något annat. På söndag är det Pay&Jump och Linnea ska hoppa 40 cm. Får hoppas att han håller sig på mattan och inte busar som han gjorde sist. 


 


När jag kom hem hade jag stallet kvar så jag mockade och fixade. I år ställer vi hästarna på halm och vilken tid det tar att mocka.....Dessutom luktar det mycket mer än torv och spån. Hästarna är dessutom ena riktiga grisar båda två. Corren vandrar vissa nätter och river upp allt medan Sibban gömmer sina bajshögar över hela boxen...Jag ska köpa hem torv och spån och lägga i botten och sedan göra halmbäddar istället för att som nu ta ut allt kiss. Det blir så mycket dynga att skopan blir full på en dag. Ikväll ska jag halma upp ponnyernas boxar och sedan är alla hästar installade. Trots fler timmar i stallet ska det bli skönt att komma in i rutinerna igen. 


Jag och Corren red sedan ut ett nattpass. Eftersom det regnade och var blött överallt höll vi oss på Gela vägen. Vi red med tänk på msvC:1 och tränade en del öppnor och slutor samt enkla byten. Corren som ju är så cool om dagen var lite tittig i mörkret. Man kan ju aldrig veta vilka spöken som lurar bakom granar och soptunnor.....Var ute ca 40 minuter och Corren var inte det minsta trött. Ikväll väntar Uffe. Det ska bli himla skoj!!!

 
 
Ingen bild

Stina

2 oktober 2012 09:55

När det är mörkt ska man stå inne i sin box och äta mat tycker Corren! ;-) Kan hända att lite spöken sitter kvar i corren efter avramling också.. Hoppas Saras arm läker snabbt och bra nu efter operatione!
Kram på er

 
Ingen bild

Frida

3 oktober 2012 13:59

Jo tack den där halmen..och denna värme, blöta o lera!! I veckan har jag abdikerat och lagt in torv till alla mina hästar....lessnade på o mocka mammi box som mer eller mindre fick tömmas varje dag!! Nu får det va så tills det blir lite kallare..då får dom gjärna halm igen;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Jansson - 11 november 2017 21:04

Fina Stina är till salu såg jag idag. Sålde henne till avel när vi slutade med halvblodsavel för fyra år sedan (nu har vi ju börjat lite igen). Hon blev hos oss halt om man red henne regelbundet (läs ca 4-5 dagar i veckan, mycket uteritt och någon en...

Av Lotta Jansson - 17 juni 2013 19:14

Hoppas ni fortsätter följa oss på stallhansta.wordpress.com .   MVH   Lotta ...

Av Lotta Jansson - 6 juni 2013 22:44

Rainy har tagit det lite lugnt sista veckan. Hon har fortfarande inte släppt vinterpälsen och är trots fri tillgång på grovfoder (vilket hon stått på sedan vi köpte henne) fortfarande lite tunn över revbenen. Häromdagen klippte jag henne lite på hals...

Av Lotta Jansson - 28 maj 2013 16:41

Nu har det gått några dagar sedan olyckan och operationen. Tänk vad låst man är med en hand! Kan knappt knäppa byxorna när man varit på toa utan hjälp. Är i alla fall tacksam för att det är vänsterhanden som är obrukbar och inte höger! Jag har inte o...

Av Lotta Jansson - 24 maj 2013 18:34

....också känns det som. Nu ska jag gnälla lite och tycka synd om mig själv. Ni behöver inte läsa om ni inte vill men jag måste få tycka lite synd om mig själv och undra varför det skulle hända mig..... Idag körde bästa Sara in mig till sjukhuse...

Skapa flashcards