alotofhorses

Direktlänk till inlägg 30 september 2012

Ibland händer det fort.....

Av Lotta Jansson - 30 september 2012 21:58

I helgen har vi varit hos mamma och pappa i Lidköping och nu är vi hemma igen. Helgen har också inneburit jobb i Jönköping. Måste säga att nu vill jag bara vara hemma några helger efter massor med resande med jobbet. Vad brukar man säga Borta bra men hemma bäst? Stämmer precis just nu känner jag.


Jag har varit så himla glad över att S skulle hjälpa mig med att börja rida Corren någon gång i veckan för att jag ska få mer tid över till Sibban. S hade egen ponny när hon var ung och har hunnit ut på någon tur och tyckt att det varit roligt. I lördags skulle hon rida ut en sväng när vi var i Lidköping. De skrittade ut i skogen men eftersom det var vattensjukt vände de hemåt ganska så snart. Rätt som det var kom de till en vattenpöl och S kände att Corren spände sig för att hoppa och hon var beredd. Hoppade gjorde Corren med besked och i landningen var det inte fast och hon tog ett extra skutt upp på fast mark. S ramlade av och föll mot en tall. Hon tog emot sig med armen och direkt märkte hon att det inte gått så bra. Som tur var hade hon mobilen i fickan och fick tag på Stefan. Stefan sprang och hittade Corren på vallen. Han fångade in henne och ganska så snart mötte han S. De tog sig hem och Stefan kastade ut hästarna i hagen och fortsatte sedan in till Ackis med S. Det visade sig att S brutit armen och imorgon ska hon opereras. Nu är hon konvalescent och sjukskriven i minst 6-8 veckor. Stor kram till dig vännen!


Tänk så fort det kan gå. Himla tur att det gick som det gick och att hon inte ramlade med ryggen i trädet. Tur att hon hade mobiltelefon med sig och tur att Stefan var hemma och svarade i telefonen. Tänk på det alla vänner att alltid tala om var ni rider och se till att ha mobilen med er när ni rider ut. Det kan gå tokigt även på den snällaste av hästar.


Märta hämtades i helgen. Sibban och Corren delar nu hage. De har sov inne för första gången igår natt och hade redan vant sig vid sitt inneliv. Båda stod och väntade vid grinden och ville in när jag kom för att hämta dem nu på kvällen. Skönt att få halmbädd att sova på och hö att äta verkade de tycka. Corren hade boxvandrat en del men jag hoppas att det kommer att lugna ner sig när hon vänjer sig vid innelivet igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Jansson - 11 november 2017 21:04

Fina Stina är till salu såg jag idag. Sålde henne till avel när vi slutade med halvblodsavel för fyra år sedan (nu har vi ju börjat lite igen). Hon blev hos oss halt om man red henne regelbundet (läs ca 4-5 dagar i veckan, mycket uteritt och någon en...

Av Lotta Jansson - 17 juni 2013 19:14

Hoppas ni fortsätter följa oss på stallhansta.wordpress.com .   MVH   Lotta ...

Av Lotta Jansson - 6 juni 2013 22:44

Rainy har tagit det lite lugnt sista veckan. Hon har fortfarande inte släppt vinterpälsen och är trots fri tillgång på grovfoder (vilket hon stått på sedan vi köpte henne) fortfarande lite tunn över revbenen. Häromdagen klippte jag henne lite på hals...

Av Lotta Jansson - 28 maj 2013 16:41

Nu har det gått några dagar sedan olyckan och operationen. Tänk vad låst man är med en hand! Kan knappt knäppa byxorna när man varit på toa utan hjälp. Är i alla fall tacksam för att det är vänsterhanden som är obrukbar och inte höger! Jag har inte o...

Av Lotta Jansson - 24 maj 2013 18:34

....också känns det som. Nu ska jag gnälla lite och tycka synd om mig själv. Ni behöver inte läsa om ni inte vill men jag måste få tycka lite synd om mig själv och undra varför det skulle hända mig..... Idag körde bästa Sara in mig till sjukhuse...

Ovido - Quiz & Flashcards