alotofhorses

Alla inlägg den 14 september 2012

Av Lotta Jansson - 14 september 2012 12:30

Det har ju varit fantastiskt höstväder nu några dagar. Vädret har idag bytts ut mot höstrusk. Det regnar och blåser och är 10 grader varmt. Riktigt uschligt faktiskt. Sara och jag började dagen med att rida ut en sväng. Jag tog mitt svarta guld Diablo och hon red dressyrpärlan Corren. Det blev en lugn tur eftersom Diablo inte är riktigt igång och Corren har gått två dagar relativt hårt innan. Några små galopper på stubbåkrar blev det, men eftersom jag red barbacka (varje kilo som går att spara in är bra kilo för min lilla B-ponny) gick det inte jättefort. Diablo kändes fin och jobbade bra. Tränade lite skänkelvikningar eftersom Linnea ska ha med sig honom till ridskolan imorgon och de höll på med det sist. Sara uppskattade att komma ut en sväng och Corren trivdes med henne. Hon är ju verkligen en pärla. Accepterar och tycker att det är roligt att bli riden och är just mot alla ryttare.


Efter det åkte jag och hämtade hem Blida. Det var dags för 90 dygns kontroll av Stina och vaccinering av Blida. Och visst är det fortfarande så. Nästa år föds en kombination av de här båda föräldrarna:


Hesslegårds Rubin (Rubinstein-Inschallah*)


 


och Upstage (e. Flemmingh-Shogun**)

 



Det ska bli så spännande att se vad som finns därinne. Jag tror verkligen på den här kombinationen!!! Vi kollade även Märta för säkerhets skull och det var som jag trodde tomt därinne. Hon ska åka hem igen inom kort. Lyxigt att få hem veterinären för koll och slippa åka. Det kommer jag att göra om!


Noorton har åkt till en kompis, Malin, som lånar honom som sällskapshäst till sin new forest valack. En suveränt bra lösning. Jag hade egentligen inget bra sällskap till honom i vinter och nu får han manligt sällskap och blir hanterad. Nej, nu ska jag gå ut och lasta på Blida och köra hem henne igen. Ha det gott!


/Lotta

Ovido - Quiz & Flashcards