alotofhorses

Direktlänk till inlägg 7 september 2012

På ett hotellrum i Linköping....

Av Lotta Jansson - 7 september 2012 20:57

....sitter jag nu och skriver. Har haft en skön kväll och varit ute och ätit tapas på en restaurang. Nu ska jag läsa lite olika bloggar och läsa en bok innan jag ska krypa ner i sängen. Imorgon ska jag jobba hela dagen innan det är dags att åka hemåt igen.


Innan jag åkte hann jag rida mina två fina fuxtjejer. Började med Sibban. Jag har ridit henne en gång på ridbanan och sedan tömkörde jag igår. Idag bestämde jag  mig för att rida ut. Var duktig och hade både säkerhetsväst och telefon med mig. Sibban är en riktig pärla som står som ett ljus när man gör iordning henne trots att hon är själv i stallet. Promenerade upp till skogen bakom Hamra och hoppade upp. I början fungerade styr- och stopp så där, men ju längre jag red desto bättre gick det. Vi skrittade och travade fram och tillbaka på vägen två gånger. Sibban var pigg och framåt och tyckte att stenar var lite läskigt men höll sig i övrigt i skinnet. Skrittade sedan längs asfaltsvägen på väg hem och hon skötte sig med bravur. Duktig "liten" bebis!!!!


Gick sedan ut och hämtade Corren. Hon är en riktig pärla hon också. Idag blev det hoppsadel och uteritt. Vi red runt Rörby med lite gästspel på några nytröskade åkrar där vi galopperade lite. Skoj tyckte Corren och busade till och med lite i första galoppen. Jag klappade, skrattade och berömde henne massor för det är inte ofta det händer att hon busar. Tränade en del öppnor, slutor, enkla byten, tempoväxlingar där det passade och Corren kändes riktigt fin. Sista sträckan över flygbanan lät jag henne sträcka ut i galopp på långa tyglar och själv välja hastighet. Hej, vad det gick och tänk vilken fin häst du har Stina. Hon är verkligen fantastiskt rolig att rida och ha att göra med. Tack för att jag får låna henne!

 
 
Ingen bild

Stina

9 september 2012 08:52

Vilken duktig treåring du har somgår snällt själv! Längtar lite efter att få prova min egen som en ligt rapport sköter sig förvånadsvärt bra nu! (efter at ha varit ett litet as de första två dygnen...)
Corren var väl nöjd med att få galoppa med nosen i backen?!
kram

 
Lotta

Lotta

9 september 2012 14:09

Jag trodde att du var på BB och släppte ut bebisen eftersom du inte svarade förrän idag ;). Kul att det går så bra med Caramellen. Det kommer att komma hem en bebis som är from som ett lamm ska du se. Corren var nöjd och sprang riktigt fort den sista galoppen.

http://alotofhorses.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Jansson - 11 november 2017 21:04

Fina Stina är till salu såg jag idag. Sålde henne till avel när vi slutade med halvblodsavel för fyra år sedan (nu har vi ju börjat lite igen). Hon blev hos oss halt om man red henne regelbundet (läs ca 4-5 dagar i veckan, mycket uteritt och någon en...

Av Lotta Jansson - 17 juni 2013 19:14

Hoppas ni fortsätter följa oss på stallhansta.wordpress.com .   MVH   Lotta ...

Av Lotta Jansson - 6 juni 2013 22:44

Rainy har tagit det lite lugnt sista veckan. Hon har fortfarande inte släppt vinterpälsen och är trots fri tillgång på grovfoder (vilket hon stått på sedan vi köpte henne) fortfarande lite tunn över revbenen. Häromdagen klippte jag henne lite på hals...

Av Lotta Jansson - 28 maj 2013 16:41

Nu har det gått några dagar sedan olyckan och operationen. Tänk vad låst man är med en hand! Kan knappt knäppa byxorna när man varit på toa utan hjälp. Är i alla fall tacksam för att det är vänsterhanden som är obrukbar och inte höger! Jag har inte o...

Av Lotta Jansson - 24 maj 2013 18:34

....också känns det som. Nu ska jag gnälla lite och tycka synd om mig själv. Ni behöver inte läsa om ni inte vill men jag måste få tycka lite synd om mig själv och undra varför det skulle hända mig..... Idag körde bästa Sara in mig till sjukhuse...

Ovido - Quiz & Flashcards