alotofhorses

Alla inlägg den 8 augusti 2012

Av Lotta Jansson - 8 augusti 2012 22:00

Nu börjar man känna så där semesterpanik och tycker att man inte hunnit med någonting alls under semestern. Idag har jag och Filip i alla fall varit i Uppsala och köpt färg och presenter till Linnea och Fanny som fyller år snart. Linnea och Cathlene (som bor hemma hos oss denna veckan) går på cirkusskola och har skoj hela dagarna.  På fredag har de uppvisning och redan nu har de börjat träna för fredagens föreställning. Allt är mycket hemligt och hyschigt.


När vi kom hem från stan lagade jag mat och sedan kom Emilie för att rida tillsammans med Linnea. Emelie har blivit medryttare på småponnyerna och rider när hon vill vilket har varit några dagar i veckan nu de sista veckorna. Kanonbra att få lite hjälp och bidrag till hovslagaren för det blir ganska dyrt när man har så många hästar som ska skos och verkas. Dessutom får Linnea sällskap när de rider. Jag och Linnea har svårt att hålla sams när jag försöker hålla lektion för henne. Hon är kaxig och lite nonchalant och jag blir alldeles galet arg när hon blir så där. Börjar tonåren redan nu? Jag är inte mycket bättre jag och har kort, kort stubin....Trodde verkligen inte att det skulle vara så svårt att hålla lektion för sin dotter.


Idag var inget undantag, men lite får jag skylla mig själv. Linnea var trött efter cirkusskolan och dessutom hungrig som en varg. I alla fall så red Emelie Diablo idag och Linnea Morris och sedan hoppade de en liten bana. Morris hoppade kanonbra med fin bjudning och Emelie red som vanligt hingsten riktigt bra.


Efter det gick jag ut och red Corren. Vi ska ju tävla dressyr på söndag och jag började med att skritta och trava en sväng i skogen till Correns stora förtjusning. Red därefter dressyr på vallen. Corren var lång och låg i början och ville helst bli framtung men efter lite skolor, böjningar och övergångar lossnade hon fint på slutet. De sista minuterna var hon så mjuk så mjuk och jobbade bra. Red igenom LA programmet någonstans i mitten med okej känsla. Hon är inte lika bra som hon var innan sommaren men det kan man inte förvänta sig efter en lång, lat sommar. Ska försöka rida utan förväntningar på söndag.


 


Annat som hänt är att Ida kommer att låna Blida på foder och hon flyttar till Anna när jag tar hem Likören. Det kommer att bli toppen och då kan Ida och Lovisa rida tillsammans. Noorton hoppas jag kunna låna ut som sällskapshäst till någon annars får han gå kvar och kastreras nästa vår. Märta ska kollas om hon är dräktig och är hon inte det får vi se vad som händer med henne. Sibban ska skos om några veckor och sedan är det meningen att hon ska börja ridas så smått igen. Spännande!


Jag har också börjat springa 2-3 gånger i veckan. Hoppas att jag lyckas motivera mig att fortsätta när jobbet börjar. Än går det trögt men jag hoppas att det snart lättar!

Skapa flashcards