alotofhorses

Alla inlägg den 31 juli 2012

Av Lotta Jansson - 31 juli 2012 13:40

....med ridning och träning med Corren igen. Corren har inte varit ledig helt i sommar även om jag ridit mindre än vanligt den sista månaden. Emelie har börjat som medryttare och motionerat henne ungefär två dagar i veckan de veckor som jag ridit mindre. Nu har jag hunnit rida henne några pass och hon har känts lite lång, låg och stel men som vanligt så arbetar hon på med stort hjärta. Jag gillar henne skarpt! Dock ser hon högdräktig ut. Antar att hon så småningom kommer att gå ner i vikt men precis nu har jag inte möjlilghet att banta henne. Det får vara så helt enkelt.


Vi red ett pass dressyr i skogen häromdagen där hon kändes riktigt bra i slutet, bar sig själv och jag kunde variera formen på henne. Härligt!!! Det är nästan alltid enklare att jobba en häst i skogen tycker jag, bjudningen blir så mycket bättre när man slipper ridbanan.


Sedan har vi hunnit med att skutta lite gymnastikhoppning med en serie bestående av studds-räcke-oxer. Det tyckte både jag och Corren var roligt. Hoppade inte så högt utan nöjde oss när sista oxern låg kring 90 cm.


Igår skulle jag ha ridit dressyr men upptäckte då att Corren tappat en baksko. I går kväll åkte jag till Tina som slog på den. Därefter skrittade vi ut en sväng och avslutade med att rida lite på ridbanan som är större än min. Passade på att rida igenom MsvC:1 programmet. Corren var som vanligt lydig och duktig, även om hon kändes lite framtung emellanåt. Det blev bättre ju längre vi red och i slutet kändes hon fin. Hon är verkligen en fantastiskt trevlig häst.


Målet i höst är nämligen att starta msv C och jag planerar att åka och rida igenom programmet för första gången. Om två veckor ska vi tävla en LA:1 och helgen därefter debut i msvC:1. Vi är formmässigt långt ifrån klara för klassen men det bryr vi oss inte om. Mitt mål är att göra så bra som möjligt ifrån oss och sedan försöka höja det resultatet. Skoj ska det bli i alla fall.


En liten film från träningen för Anna Hedbys som vi red i juni. Det var ingen lysande bra träning. Vi hade bytt bett på kandaret, Corren kändes lång och jag red inte speciellt bra, men det bjuder vi på. Träningen innan för Uffe gick hon fantastiskt!



Ovido - Quiz & Flashcards