alotofhorses

Alla inlägg den 18 juli 2012

Av Lotta Jansson - 18 juli 2012 21:10

Idag var sista dagen på ridlägret. Jag fick låna Ella av Annica och Linnea red Morris. En riktigt härlig långtur med alla barnen/ungdomarna på lägret. Vilka ridvägar det fanns. Måste säga att jag saknar sådana här runt omkring, att kunna rida ut i mer än en timme och inte rida på samma stig en enda gång. Dessutom mest grus och skogsvägar.....Det var så roligt!


       


Avslutade med att bada i Renitas kohage. Där var det långgrunt och jag tror att alla ponnyer var i och plaskade en stund även om vi inte fick i dem så långt så att de simmade. Allt väckte barndomsminnen från när jag var liten och jag och Johanna red till Svalnäs och badade med hästarna. Otroligt skoj!


   


Linnea blev badsugen och hoppade i och doppade sig med kläderna på utan Morris. Morris som brukar vara tittig verkade tycka om att bada! En riktigt härligt mysig dag och en mycket bra avslutning på ett roligt ridläger.


Väl hemma var jag helt slut och slocknade en stund på soffan. Nu ska jag gå rundan runt hästarna. Imorgon ska jag börja dagen med att rida Corren och sedan ska jag städa och vara arg.


Ha det gott!


/Lotta



Ovido - Quiz & Flashcards