alotofhorses

Alla inlägg den 17 juli 2012

Av Lotta Jansson - 17 juli 2012 20:46

I helgen har jag varit i Sund, Öregrund och haft ridläger för tio duktiga ponnytjejer. Det har varit otroligt givande och skoj att se hur barnen utvecklas på bara några få lektioner. Flera av hästarna gick stadigt på tygeln idag och barnen har varit mycket duktiga på att lyssna och ta till sig instruktioner. Helt enkelt en riktig energiboost för fröken att se eleverna utvecklas så snabbt!!!


Linnea har varit med. Jag tyckte att hon skulle ta Morris först eftersom Diablo betäckt ganska nyligen och är lite på hugget men hon ville så gärna ha Diablo så jag gav med mig. Lika bra att prova och se hur han beter sig på bortaplan tillsammans med andra hästar. Han har skött sig kanon!!!! Vi fick låna en box av gulliga Renita under dagen och Diablo stod lugnt i boxen trots flera andra hästar i stallet.


Under lektionerna har han skött sig fint. Linnea rider honom med en gummisnodd lite lätt spänd och ibland blir han lite stark för hennes 22 kg men större delen av tiden sköter han sig kanon och är lika lydig som vanligt. Här kommer en liten film från dagens dressyrlektion där de tränade på övergångar. Det är inte alltid enkelt att ha lektion för sin egen dotter men för det mesta har det gått bra. I slutet är ett litet exempel på hur jag kan låta (hemsk) när dottern inte tar sig tid att lyssna.



Hoppningen har gått kanon. Linnea har bara hoppat något enstaka hinder tidigare och idag hoppade hon en bana med flera böjda linjer. Diablo är pigg och vill gärna galoppera på om han får men Linnea rider honom jättebra.  Jag måste erkänna att jag är superstolt över det här duktiga ekipaget. Jag är otroligt tacksam över att ha fått köpa en så fin läromästare till min dotter. Linnea är trots allt inte 10 år fyllda än!



Imorgon är sista dagen och då väntar uteritt med bad! Då kommer Diablo att få vila i hagen och Morris får följa med istället. Det känns onödigt att rida ut Diablo tillsammans med 10-15 andra ekipage och jag tror att han är ganska så mör efter de här två dagarna ändå.

Skapa flashcards