alotofhorses

Alla inlägg den 3 juli 2012

Av Lotta Jansson - 3 juli 2012 14:32

Även om det varit en regnig och kall försommar så har det varit torka här på bloggen. Ber om ursäkt för det. Det har som vanligt hänt massor med saker och nu känns det nästan jobbigt att behöva blogga ikapp men jag ska göra ett försök och se om det går.


Jag jobbar fortfarande och går på semester i mitten av juli, eller semester, jag kommer att jobba lite då och då. Det blir gärna så när man har ett sådant jobb som jag har. Trots allt så trivs jag bra och har ett omväxlande och roligt arbete och en stor fördel i att kunna sitta hemma och jobba. Semestern inleds i alla fall med ett barnridläger ute i Sund, Öregrund. Diablo ska få följa med tillsammans med Linnea och jag hoppas att det kommer att gå bra. Vi är ju flera vuxna runt omkring som kan hålla ordning på honom. Annars har vi inga planer för sommaren. Mesta tiden kommer vi att vara hemma och kanske ta oss till Vällen och bada om det är fint väder.


Jag har fått lite blodad tand på att hålla ridlektioner igen och har vikarierat under några veckor för Jessica Rick. Det har varit otroligt roligt, inspirerande och givande att hålla lektioner igen. Får erkänna att jag har saknat det lite. Nu är det dock över men vi får se, kanske dyker jag upp igen i något sammanhang.....Skönt i alla fall att Jessica mår bättre och kan ta över sina elever igen.


Barnen har sommarlov. Några bilder från Linneas sista avslutning i Ekeby skola. Tänk att hon börjar i stora Olandsskolan till hösten. Börjar bli så stor:


 


 


Efter skolavslutningen åkte jag och Linnea till Lidköping för att fira Izabellas student. Filip spelade Roslagscupen (där de tog sig till semi, en match som jag såg i ösregn) och Stefan jobbade så de kunde inte följa med.


Vi kom fram lagom tills det var dags att ta emot studenterna på skolgården. Åh vilken nostalgisk känsla. Det var nästan så att jag blev lite tårögd av stämningen och lyckan där på skolgården.


 


Åkte sedan hem till Madde och firade studenten när hon anlände:


 


Alla kusiner utom Filip:

 


Sedan blev det dags för bal som vi naturligtvis var och tittade på. Världens finaste fadderbarn Izabella:



Izabella och Erik:

   


Sedan styrde vi kosan hem igen. Linnea hann med några dagars gymnastikläger och under midsommarhelgen kom Nettan, Anders, Tyra och Rasmus på efterlängtat besök. De var bjudna på bröllop i Uppsala. Det var jättetrevligt och jag fick tillfälle att snusa mycket på världens charmigaste lilla Rasmus. Barnen och jag tillbringade en dag på Leos lekland och det var mycket uppskattat. 


Linnea följde sedan med tillbaka till mormor i Lidköping och ska vara där i tre veckor fram till Rasmus dop. Det är tomt och ensamt här hemma utan vårt lilla kvicksilver. Filip tycker att det är skönt att vara utan syrran ett tag och förra veckan passade vi på att gå på bio. Han är mycket med Victor och har ett ganska gött sommarlov.  


Nej, nu ska jag åka och handla. Uppdaterar på hästfronten i senare inlägg....


Kram på er


Lotta





Ovido - Quiz & Flashcards