alotofhorses

Alla inlägg den 6 april 2012

Av Lotta Jansson - 6 april 2012 16:52

Ni som känner mig vet att jag måste lösa allt på en gång, helst dagen innan det ens har hänt....Jag fick panik över tanken att inte ha en ridbar häst....Träna och tävla är vad jag vill göra och Sibban är ju inte riktigt där än.


Jag har nu sonderat hästdjungeln.....Slutsatsen är att det finns inga hästar till salu som jag har råd med. Antingen är de för unga eller så kostar de flera hundra tusen. Visst kan jag köpa en häst som kostar lite men då får jag ta lån. Det ideala skulle vara att hitta en häst som är tävlad minst msv och som är säker i sina byten, men de hästarna kostar lite väl mycket. Helst skulle det också vara ett sto som jag sedan kan sätta i avelsboxen efter avslutad karriär.


Men så pratade jag med Stina häromdagen och då kom hon på den briljanta idén att jag kunde låna hennes fina Corren under minst ett halvår. Jag väntade två dagar innan jag bestämde mig för att tacka ja (länge för mig). Corren har jag följt under många år och även ridit en del träningar och annat på så jag känner henne. Jag har tom tävlat på henne när hon stod hos sin förra ägare. Under flera somrar har hon varit på bete hos oss och känner flera av våra hästar. Hon kan dessutom byta galopp eller som Stina säger hon kan bara byta galopp. När Corren har blivit vaccinerad och tänderna är raspade kommer hon hem till oss. En toppenlösning och jag måste säga att jag verkligen ser fram emot att få ha Miss Corinne P i stallet! Jag ska vara rädd om henne Stina, jag lovar!


 

Corren och jag tävlar LB för många år sedan....


Corren och Caramell hemma på bete sommaren 2009



   

Corren sommaren 2011


Jag har satt ut annonser på ponnyerna (Blida och Noorton) och på Likören. Annonserna kommer att få vara kvar men det känns inte lika bråttom att köpa en häst. Jag kan absolut tänka mig att sälja eller byta bort dem om ett bra byte dyker upp. Om och när rätt häst kommer kan jag köpa den, men gör den inte det så gör inte det något heller.


Jag sonderar också terrängen efter ytterligare ett avelssto. Det finns många bra ston till salu nu när många lägger ner sin avelsverksamhet. Vi måste ha två avelsston i företaget och Royal är ju såld även om magen kommer att utnyttjas i år. Inte heller detta känns bråttom utan om/när vi får napp på ett tilltalande sto får hon flytta till oss.


I helgen är vi i Lidköping hos föräldrarna och firar påsk. Mysigt att träffa familjen!


Glad Påsk på er allihop. Vi hade kul på Blåkulla igår!!


Kram


Lotta

Av Lotta Jansson - 6 april 2012 08:10



Åh vad jag önskar att jag vore miljonär. Då skulle Royal betäckas med Blue Horse Zack och Stina med Don Schuffro.....Ska i alla fall kolla upp vad det kan tänkas kosta. Det är ju skicken som brukar bli det dyra när man väljer utlandsstationerad hingst.....

Skapa flashcards