alotofhorses

Direktlänk till inlägg 31 mars 2012

Mångkamp på Gimo RK

Av Lotta Jansson - 31 mars 2012 08:47

Förra söndagen var det Barnens Dag på Gimo RK med ponnyridning för de minsta, godispåsar till alla barn och mångkampstävling på slutet. Linnea ville ta med sig Starlight och det fick hon naturligtvis. Han var så fin i sitt prickiga shabrak med matchande skydd. I väntan på att gå in i ridhuset fungerade han som ponnyridningshäst.


  


Linnea red runt i ridhuset i väntan på sin start.

 


Tävlingen började med en slalombana mellan konor med äpplen på. Konorna stod riktigt tätt så det gällde att hålla tungan rätt i munnen. Linnea klarade det galant!

   


Sedan var det dags för balansgång på en bom där man fick minuspoäng om man satte ner en fot i marken. Även detta gick suveränt bra!

   


Därefter följde bollkastning i olika stora hål.

 

Som avslutning skulle man pussla ett pussel på tid.


Mamma övertalades också att vara med och red ridskolehästen Cha Cha. Det gick inte lika bra utan vi petade ner ett äpple och var usla på bollkastning och pussel. Men det var roligt!

 


Starlight gick även ett varv med Ebba och lilla Bim här på bilden. Vilken klippa han är vår fina ponny! Det roliga var att Anne (mamma till Bim) red Starlight som unghäst. Kul att träffas och få prata lite strunt!

   


 

Morris var också med tillsammans med två små ryttare. Hon fungerar jättebra på ridskolan.

När alla ridit igenom banan var det dags för prisutdelning och alla deltagare inklusive mammorna fick rosett så dagen var lyckad! Ett himla trevligt initiativ som verkligen uppskattades av barnen!


 
 
Ingen bild

Stina

31 mars 2012 13:17

Ha, ha erkänn att du var med bara för att du skulle få en rosett ;-) Vilken liten klippa han är Starlight, det är ju därför du har honom kvar ju! Har du bestämt hingst nu då?
Är Sibban bättre med hostan? Eftersom hon fick bocka runt lite med sadeln?
Kram/stina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Jansson - 11 november 2017 21:04

Fina Stina är till salu såg jag idag. Sålde henne till avel när vi slutade med halvblodsavel för fyra år sedan (nu har vi ju börjat lite igen). Hon blev hos oss halt om man red henne regelbundet (läs ca 4-5 dagar i veckan, mycket uteritt och någon en...

Av Lotta Jansson - 17 juni 2013 19:14

Hoppas ni fortsätter följa oss på stallhansta.wordpress.com .   MVH   Lotta ...

Av Lotta Jansson - 6 juni 2013 22:44

Rainy har tagit det lite lugnt sista veckan. Hon har fortfarande inte släppt vinterpälsen och är trots fri tillgång på grovfoder (vilket hon stått på sedan vi köpte henne) fortfarande lite tunn över revbenen. Häromdagen klippte jag henne lite på hals...

Av Lotta Jansson - 28 maj 2013 16:41

Nu har det gått några dagar sedan olyckan och operationen. Tänk vad låst man är med en hand! Kan knappt knäppa byxorna när man varit på toa utan hjälp. Är i alla fall tacksam för att det är vänsterhanden som är obrukbar och inte höger! Jag har inte o...

Av Lotta Jansson - 24 maj 2013 18:34

....också känns det som. Nu ska jag gnälla lite och tycka synd om mig själv. Ni behöver inte läsa om ni inte vill men jag måste få tycka lite synd om mig själv och undra varför det skulle hända mig..... Idag körde bästa Sara in mig till sjukhuse...

Ovido - Quiz & Flashcards