alotofhorses

Direktlänk till inlägg 16 mars 2012

Fantastiska Sälen!!!

Av Lotta Jansson - 16 mars 2012 19:55

Vilken vecka Sälen har bjudit oss på! Sol, sol och sol varje dag och runt 5-10 grader varmt. Någon dag har det blåst lite men för det mesta har vädret varit fantastiskt. Backarna har varit fina och det är i stort sett inga liftköer alls att prata om. Man åker upp med liften, ned för backen och upp igen.....


Vi åker mest tillsammans hela familjen. Linnea har lärt sig att hoppa och vill helst åka i juniorpark på Tandådalen eller i Hundfjället. Det gillar inte Stefan som undviker att hoppa. Filip åker jättebra och han och Stefan har tagit några extra svängar i de svartaste backarna som jag och Linnea hoppar över. Det är bättre att åka snyggt än allt för brant och isigt tycker vi även om vi också åker flera av de svarta pisterna. Mamma har satt stopp för Filips önskemål om att åka Väggen även om han är bra sugen. Det får vänta till ett annat år med mindre isiga förhållanden. Jag är en hönsmamma av stora mått jag erkänner villigt......


Igår var vi ute och åt på restaurangen här nere. Jag och Stefan firade att det var 15 år sedan som vi blev tillsammans på Olandsbaren. Femton långa år med en fantastisk man som fortfarande inte är trött på mig och mina hästar, det ni! Han är bara bäst!


Imorgon är planen att åka hela dagen för att sedan städa och bege sig hemåt på kvällskvisten. Vi längtar alla lite hem. Efter Bida som troligen har gått upp något kilo efter att ha bott hos Gunnar och Marianne. Under veckan har den mesta isen försvunnit och förhoppningsvis är ridbanan snart ridbar. Jag längtar riktigt mycket efter att få börja rida på Sibban lite igen och att få fortsätta stärka fina Stina. Borta bra men hemma bäst!!!!

 
 
Ingen bild

Jeanette

16 mars 2012 23:17

Låter underbart syster! Härligt väder i backen. Hoppas ni tagit många kort, som du får visa snart. Kramar!

 
Ingen bild

Lotta

17 mars 2012 08:48

Kort kommer....Knäppte en del igår i backen men jag har glömt kabeln som laddar upp korten. Nu laddar vi för en sista dag i backen och sedan åker vi hem ikväll! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Jansson - 11 november 2017 21:04

Fina Stina är till salu såg jag idag. Sålde henne till avel när vi slutade med halvblodsavel för fyra år sedan (nu har vi ju börjat lite igen). Hon blev hos oss halt om man red henne regelbundet (läs ca 4-5 dagar i veckan, mycket uteritt och någon en...

Av Lotta Jansson - 17 juni 2013 19:14

Hoppas ni fortsätter följa oss på stallhansta.wordpress.com .   MVH   Lotta ...

Av Lotta Jansson - 6 juni 2013 22:44

Rainy har tagit det lite lugnt sista veckan. Hon har fortfarande inte släppt vinterpälsen och är trots fri tillgång på grovfoder (vilket hon stått på sedan vi köpte henne) fortfarande lite tunn över revbenen. Häromdagen klippte jag henne lite på hals...

Av Lotta Jansson - 28 maj 2013 16:41

Nu har det gått några dagar sedan olyckan och operationen. Tänk vad låst man är med en hand! Kan knappt knäppa byxorna när man varit på toa utan hjälp. Är i alla fall tacksam för att det är vänsterhanden som är obrukbar och inte höger! Jag har inte o...

Av Lotta Jansson - 24 maj 2013 18:34

....också känns det som. Nu ska jag gnälla lite och tycka synd om mig själv. Ni behöver inte läsa om ni inte vill men jag måste få tycka lite synd om mig själv och undra varför det skulle hända mig..... Idag körde bästa Sara in mig till sjukhuse...

Skapa flashcards