alotofhorses

Alla inlägg den 25 februari 2012

Av Lotta Jansson - 25 februari 2012 22:25

Igår hade vi en härlig eftermiddag i stan med ungarna. Jag, Sara och Anna var på Fyrishov med barnen och bowlade. Tyvärr lite väl tunga klot för Linnea men alla barnen hade roligt. Filip vann så han var nöjd.... Efteråt åkte vi till Max och åt hamburgare. Mysigt att göra något tillsammans.


Stina har haft semester idag. Iförrgår red jag ut henne och vi red runt Rörby. I början red vi på långa tyglar i trav och galopp. Hej vad det gick. Stina travade med stora, stora steg och även i galoppen sprang hon med stora språng. I slutet tog jag kontakt och då var hon ganska så dryg. Stark, lite trutig och ville inte lyssna på förhållningar. Som man bäddar får man ligga har jag hört. Jobbade en del med övergångar och galoppfattningar och gradvis blev hon bättre och bättre. Det är svårt att rida Stina när hon blir så där dryg. För det första är hon lite stor för mig i de lägena. Sedan hamnar jag gärna i bromsläge och då blir hon lite svag i bakkärran. Naturligtvis ryttarfel men ändå....


Dagen efter satte jag på Sibban ett träns och tog med henne som handhäst ut när jag red Stina. Det gick superbra och Sibban följde fint. Lyssnade fint på mig och skrittade lugnt när Stina skrittade och travade fint vid sidan när vi travade. Hon är en riktig liten prinsessa som sprang så fint vid sidan av Stina med lätta, lätta steg. Jag längtar så efter att få börja rida lite mer på henne. Dock har vi inte bråttom alls. Underlaget nu tillåter ingen ridning. Först behöver hon skos om och det ska jag försöka få gjort innan vi åker till Sälen. Jag ska försöka ta med henne som handhäst en dag i veckan. Sedan hostar hon fortfarande ibland. Jag ska ringa Cissi nästa vecka och se om hon kan skriva ut något som hjälper henne.


Lille Noorton växer och blir större och större. Det går bättre än förväntat att ha vinterföl. När det är fint väder går han ute några timmar på förmiddagen för att gå in och sova middag en stund mitt på dagen. Sedan är han ute igen några timmar på eftermiddag/kväll. Vi håller på och tränar på att gå i grimma ut och in från hagen. Det är bra om det fungerar hyfsat innan vi åker till Sälen om två veckor. Några bilder på sötnöten:

 

 

 

 

Han rör sig riktigt fint den lille prinsen.


Idag har Linnea ridit jockey på Chicko på ridskolan. Hej vad det gick i galoppen och det är nästan så att mamma får hjärtat i halsgropen emellanåt. Imorgon ska Linnea och Chicco tävla hoppning. Första tävlingen och jag hoppas att det kommer att gå bra för min fina tös. Håll gärna tummarna så kommer rapport imorgon



Ovido - Quiz & Flashcards