alotofhorses

Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Lotta Jansson - 19 februari 2012 17:00

Har rensat i sadelkammaren i helgen och det känns som jag skulle kunna öppna en ridsportbutik. Här kommer jag att lägga upp diverse saker som jag har till salu allt eftersom de fastnar på bild.....


___________________________________________________________________________________________________

 

Nytt Hansbo Event undercover. 100grams tjock undertäcke att fästa i tex. Hansbo Event plus regntäcke.

Lätt och smidigt sätt att fodra täcket...Storlek: 155cm, Färg: Svart, 100 kr

_____________________________________________________________________________________________

 

Hansbo shabrak, stl ponny. Jättebra passform. Helt nya. Finns i brun, beige och militärgrön. 90 kr styck

_________________________________________________________________________________________________

 

Hansbo bomullstäcke, stl 115 med kryssgjordar. Helt nytt. 100 kr

_________________________________________________________________________________________________
Brun allroundsadel 17", normal bom, Gold Medal. Jättefin! Bilder kan ordnas. 2000 kr (diskuteras)

_________________________________________________________________________________________________

 

Eskadron hela bakskydd, bruna, stl full, gott begagnat skick, 150 kr

______________________________________________________________________________________________

    
Grönt Domanitäcke, nytt bomullstäcke, grönt med röd passpoal, stl 115 cm, 100 kr


_____________________________________________________________________________________________

  

Horsesaver höpåse 30 kr

_____________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________

  

Grön repgrimma. 30 kr

______________________________________________________________________________________________

  

Ny shettisgrimma med ludd. 30 kr

____________________________________________________________________________________________


   

Globus stalltäcke ca 200 g. 125 cm.Använd en natt. Med bogveck och kryssgjordar. 200 kr

_____________________________________________________________________________________________


  

Källquist bakstrykkappor, stl full, 40 kr

_____________________________________________________________________________________________

  

Putsankare 25 kr

_____________________________________________________________________________________________  

Grimma som skapar tryck i nacken för att man ska bli starkare när man leder. Finns i blå, svart och röd. Nya. 50 kr styck

_____________________________________________________________________________________________

     

Ett par svarta och ett par vita equigard senskydd 50 kr för båda. Stl L

_____________________________________________________________________________________________  

Tjockt härligt engelskt ylleländtäcke med guldpasspoal. 80 kr.

_____________________________________________________________________________________________

  

Ullshabrak. Horse Saver. 300 kr

______________________________________________________________________________________________

  

Brunt träns, stl full, 50 kr

______________________________________________________________________________________________

  

Transportskydd fram och bak. 100 kr

_____________________________________________________________________________________________

  

Svansskydd till transportering. 20 kr

_____________________________________________________________________________________________

  

Svanskappa brun full. 50 kr

______________________________________________________________________________________________

  

Senskydd storlek M. Helt nya. 75 kr

_____________________________________________________________________________________________

   

Jacsonshabrak stl ponny 90kr

_____________________________________________________________________________________________

  

Tjockt vinter föltäcke special beställt från England. Shires. 300 kr

_____________________________________________________________________________________________

  

Boots Norton, nya Stl L 80 kr/st

_______________________________________________________________________________________________

Graman i textil 40 kr oanvänd.

Återkommer när jag inventerat lite mer och tagit fler kort....


/Lotta






Av Lotta Jansson - 19 februari 2012 10:42

I fredags var det fantastiskt väder. Solen strålade och VÄRMDE samtidigt som snön var kall och fluffig. Jag hade bestämt mig för att påbörja igångsättningen av Sibban igen. Först hade jag tänkt ta med henne som handhäst när jag red Stina men eftersom jag måste rida ut mina unghästar mycket och Sibban mest är riden i ridhus kändes det bättre att gå ut och gå med henne ensam. Jag tog in henne och min vackra, fina röda stod och myste på stallgången när jag borstade och pysslade med henne. Satte på henne sadel, träns, gummisnodd och longerlina och sedan gick vi upp till Janmas.

Bakom gården låg ängarna vita och glittrande, solen sken och himlen var så där alldeles klarblå och det var så himla vackert att vi bara stod där och tittade en stund. Valde sedan att longera en stund på vallen. Sibban var pigg och glad och travade helt fantastiskt. Bad henne att galoppera och hon busade lite men tog båda galopperna. Jag fick verkligen nypa mig i armen för att förstå att jag äger denna fina, rörliga, vackra prinsessa. Longerade kanske 5 minuter och sedan gick vi hemåt. Sibban var pigg och skrittade på med stora kliv.

När jag kom fram till Rune tänkte jag att det är en ovanligt vacker dag och varför inte rida en kort sväng. Någon gång måste ju vara första gången man rider ut själv och denna dag är lika bra som någon annan. Jag hoppade upp på min fina 3-åring och skrittade tillbaka mot Janmas igen. Det gick lite vingligt. Några gånger var vi ute i snön bland träden. Hon stannade någon gång när de andra hästarna gnäggade efter henne men skrittade sedan snällt framåt igen. Travade framåt eftersom det brukar vara lättare att gå rakt fram med lite styrfart. När vi kom upp till Janmas hoppade jag av och gick hem bubblande glad och lycklig!!!! Sibban gick med nosen i mitt knäveck och var så där härligt unghästnöjd. Sammanlagt red jag kanske max fem minuter men det var mycket BRA minuter!!!

Väl hemma på gårdsplan ringde Anna. Hon hade budat hem en dressyrsadel på Tradera och ville att jag skulle komma och titta hur den låg. Passade på att knäppa lite kort på vackra, fina Royal. Hon är verkligen fantastisk och jag är så glad över att Anna har köpt henne:


 


Michelingumman fick också äran att rida på fina tanten:


 


Fikade en stund och åkte sedan hem och red Stina. Red först runt bygdegården och sedan bad jag Filip att knäppa några kort på oss ute på en orörd vall. Red med build-up padden under sadeln eftersom Anna Hedbys tyckte att den behövde höjas något i bak:


 

Stina var lite dryg först. Hon må vara svår att rida men när hon levererar så gör hon det verkligen. Dessutom så  

är hennes inställning till jobb alldeles exceptionell bara man får henne att varva ner och vänta....

 

Det är en stor häst att rida eftersom hon är ganska lång både framför och bakom sadeln men med mycket energi och massor med känslighet som jag älskar.

 

Sedan är hon otroligt vacker!

 

 
 

Älskar ovanstående och nedanstående bilder. Han är en duktig fotograf Filip!!!!

 

Sedan avslutade vi med lite bus <3:

 

Nej, nu ska jag hänga tvätt, gå upp till auktionen i bygdegården igen och ikväll när det förhoppningsvis blir lite kallare och mindre kramsnö ska jag rida Stina en sväng. Sibban går det inte att göra något med i det här underlaget tyvärr. Jag måste sko henne runt om först i så fall.

Nej, dags att ta tag i dagen. Kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards