alotofhorses

Direktlänk till inlägg 18 februari 2012

Starlight i full fart!!!

Av Lotta Jansson - 18 februari 2012 21:46

Förra söndagen ägnade barnen sig åt det här: 


 


Vet inte vem som tyckte att det var roligast: barnen eller Starlight.

 


Måste säga att jag som mamma var stolt över båda mina barn som båda galopperade som galningar på gammelmannen. Filip som knappt aldrig rider är duktig och har ett härligt gung i sin lätta sits och Linnea satt blickstilla i galoppen och tyglade Starlight med en självklarhet.


    


Fanny, Victor och Ludde var också med och provade att åka bob efter häst.


Idag har Linnea hoppat en bana på 50 cm på Chicco på ridskolan. Hon är verkligen duktig och hoppade hela banan i galopp. Nu har hon anmält till hopptävling nästa helg efter lite övertalning från mig och Jenniemy. Hoppas att det går bra!


Hon fick blodad tand och skulle hoppa på Starlight också när vi kom hem. Idag var han dock inte på humör utan sprang inte fortare än vad han behövde. Han är smart den gamle gentlemannen och gör inte så många knop när han inte har lust.....


/Dags att ta in lite kusar. Ha det bäst!!


/Lotta

 
 
Ingen bild

Bea

19 februari 2012 20:10

Åh nostalgitripp! Att åka bob efter häst måste ju vara bland det roligaste man kan göra :-)

 
Ingen bild

Lotta

20 februari 2012 09:50

Kan bara hålla med! Ungarna tyckte det var hur roligt som helst. Nu ska vi prova efter Stina någon dag om snön ligger kvar...:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Jansson - 11 november 2017 21:04

Fina Stina är till salu såg jag idag. Sålde henne till avel när vi slutade med halvblodsavel för fyra år sedan (nu har vi ju börjat lite igen). Hon blev hos oss halt om man red henne regelbundet (läs ca 4-5 dagar i veckan, mycket uteritt och någon en...

Av Lotta Jansson - 17 juni 2013 19:14

Hoppas ni fortsätter följa oss på stallhansta.wordpress.com .   MVH   Lotta ...

Av Lotta Jansson - 6 juni 2013 22:44

Rainy har tagit det lite lugnt sista veckan. Hon har fortfarande inte släppt vinterpälsen och är trots fri tillgång på grovfoder (vilket hon stått på sedan vi köpte henne) fortfarande lite tunn över revbenen. Häromdagen klippte jag henne lite på hals...

Av Lotta Jansson - 28 maj 2013 16:41

Nu har det gått några dagar sedan olyckan och operationen. Tänk vad låst man är med en hand! Kan knappt knäppa byxorna när man varit på toa utan hjälp. Är i alla fall tacksam för att det är vänsterhanden som är obrukbar och inte höger! Jag har inte o...

Av Lotta Jansson - 24 maj 2013 18:34

....också känns det som. Nu ska jag gnälla lite och tycka synd om mig själv. Ni behöver inte läsa om ni inte vill men jag måste få tycka lite synd om mig själv och undra varför det skulle hända mig..... Idag körde bästa Sara in mig till sjukhuse...

Ovido - Quiz & Flashcards