alotofhorses

Alla inlägg den 11 februari 2012

Av Lotta Jansson - 11 februari 2012 18:58

Japp, nu börjar de komma...Fyllde ju 40 i somras och har efter det varit märkbart stelare i axlar och rygg speciellt mellan skuldrorna. Igår gjorde jag inte många knop så jag kan inte ha överansträngt mig utan jag måste helt enkelt börja bli gammal.   Imorse när jag gick ut för att släppa ut hästarna och mocka stallet hade jag nämligen ont i ryggen. Det har blivit bättre under dagen men ryggen känns fortfarande och särskilt vissa rörelser. Blääää, jag har nog varit bortskämd i livet och är inte van vid att vara stel och att det tar emot....


När stallet var mockat åkte jag med Linnea till ridskolan. Hon fick rida Petter. Det var tre igenridningar, nackdelen med att rida i lördagsgrupp, och hela nio hästar i ridhuset på samma gång. Eftersom flera av ponnyerna sålts var många stora hästar tvungna att gå på barnlektionen och det var trångt. En stor eloge till Nelly och hennes mamma som höll lektionen på ett så bra sätt. Morris hade vilodag och det känns himla bra att ridskolan lyssnat på att jag tyckte de satte igång henne lite väl hårt. Linnea red som vanligt bra. De är jätteduktiga alla 9-10 åringar i gruppen. Det är flera hästintresserade morsor som har döttrar i gruppen. Vi sitter alla klistrade på läktaren och tittar på våra gunstlingar när de rider. Jag tycker det är lika roligt att titta på Linnea (nästan roligare fast på ett annat sätt) som att rida själv!!!!


Linnea följde med Madeleine hem på kalas efter ridningen. Själv åkte jag hem och städade hela huset. Det är så skönt när det är rent och fräscht i huset tycker jag.


Belönade mig själv genom att rida ut en sväng på Stina. Vi red vägen bakom Hamra, vägen upp till Holmen och sedan runt Rörby. Mycket fokus på övergångar med ställd häst och red även en del tempoväxlingar i trav. Stina kändes mycket bättre idag och jag antar att hon påverkas av kylan och mår bättre i kroppen när det inte är så extremt kallt. Idag var det -2 grader, alldeles lagom! Imorgon väntar hoppträning för Cia. Jag som hoppades att jag skulle hinna hoppa en gång emellan har inte gjort det så det kommer att gå fort imorgon också.....


Nu har jag och Stefan gjort potatisgratäng och till det kommer det att serveras entrecote, biff och lammkotletter. Sedan blir det myskväll framför melodifestivalen. Ha en trevlig lördagskväll!

Skapa flashcards