alotofhorses

Alla inlägg den 10 februari 2012

Av Lotta Jansson - 10 februari 2012 09:39

Ja, ibland kan man fundera på om hästen verkligen är en häst och hunden en hund. När jag mockar Sibbans box brukar jag fundera på om hon är en häst eller en gris eller varför inte en katt. Hela boxen är ombökad och det ser precis ut som på de platser i hagen där vildsvinen har bökat. Man ser inte en enda bajshög i hela boxen utan allt ligger gömt på olika ställen som om hon grävt ner dem på samma sätt som katter gör. Sedan är hon ju smidig som en katt när hon bockar och far i hagen också. Det är absolut den mest grisiga häst som jag någonsin har haft. Det tar lika lång tid att mocka hennes box som de andra hästarna tillsammans.....Tur att hon är rar och go annars min fina lilla pärla!


 

En gris eller en katt?

Häromdagen när jag kom in i köket hade det varit en storråtta i soppåsen. Den hade hängt på en knopp i köket (inte så smart jag vet) och var söndergnagd från botten och det såg precis ut som en råtta hade varit framme. Allt innehåll låg spritt över hela köksgolvet. Jag möts i dörren av en hund som skenar förbi och upp för trappan. Säga vad man vill men där visste den här storråttan att den hade gjort fel....


 

Råtta?

 

Igår skulle jag haft ridlektioner i Happsta för Nettan och Response. Jag lastade på Stina och tog med mig henne för att rida ett pass. Det var nästan -20 grader kallt ute och vi ställde in lektionen och red tillsammans istället. Började med att trava och galoppera fram på helt långa tyglar för att Stina skulle bli varm i kylan. Hon tyckte att det var mysigt och var hur cool som helst. Red sedan lite övergångar och volter med fokus på låg och rund häst. Jag får inte till det riktigt precis nu och hon vill inte riktigt släppa över ryggen men jag hoppas få lite tips på onsdag när jag ska träna dressyr för Anna. Sedan fick Nettan prova att rida Stina. Hon tyckte att hon var trevlig, känslig, stor och inte allt för enkel. Jag tyckte att det såg riktigt bra ut! Man måste rida med extremt mjuka händer för att Stina ska våga slappna av och inte stressa upp sig. Det lyckades Nettan bra med!


Nej, nu ska jag äta frukost och sedan blir det påklädning av mera lager kläder och ett longeringspass av Stina! Idag har vi -16 grader ute och 14 grader i köket......Men jag gillar fortfarande vintern och hoppas att den stannar månaden ut!


Kram på er!


Lotta

Ovido - Quiz & Flashcards