alotofhorses

Alla inlägg den 6 februari 2012

Av Lotta Jansson - 6 februari 2012 21:20

Idag är jag så himla nöjd med mig själv! Har varit underbart effektiv på jobbet och fått undan en hel del saker. Eftersom kreativiteten flödade jobbade jag över några timmar. Det känns bra när man haft sådana riktigt effektiva dagar för mig som lider av prestationsångest.


Idag har det blåst en isande kall sydväst vind. När det blåser från det vädersträcket är vårt hus som kallast. Det var underbart, "not", att komma ner i köket imorse och se att det var 14 grader varmt och då var det ändå varmare där än i Linneas rum. Fast jag gnäller egentligen inte utan sätter på mig ett extra lager kläder istället. Det blir ju varmare när brasan brinner och det har gått några timmar. Jag älskar vårt stora, gamla hus!


Blida och Noorton har fått vara ute 3X1 timme idag eftersom det blåste så. Snart är det dags för honom att få komma ut i en större hage. Han behöver få raca av sig lite mer men den rasthage med tillhörande box som han har duger ett tag till. En riktig liten bushäst är han i hagen och visar nya konster ovan mark varje dag. Nnär man tar in honom hoppar han in i boxen (som är nedsänkt i golvet). Vad månde bliva....?


Stina har haft vilodag idag. Först hade jag tänkt longera men när jag jobbade över föll motivationen och jag gav henne ledigt. Imorgon ska vi rida för Uffe för första gången i år. Det ska bli himla roligt. Han har inte sett Stina sedan 2007-8 och vi får se om han känner igen henne!!!


Har ni förresten sett den här fantastiska hästen. Den är tre år gammal och riden ungefär tio gånger e. Blue Horse Romanov-Blue Horse Don Schuffro. Tänk om man fick föda upp en sådan någon gång.....Han är ju faktiskt släkt med SIbban. Sibbans farfar är Don Schuffro!




Skapa flashcards