alotofhorses

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Lotta Jansson - 5 februari 2012 21:57

Igår åkte Morris till Gimo ridklubb och Starlight fick flytta in som sällskapsponny till Stina. Jag vill helst att alla mina hästar ska fylla en funktion om de ska få bo kvar. Ibland har jag funderat på vad Starlight har för funktion eftersom han varken rids speciellt mycket eller kan producera några fölbebisar.


Nu vet jag! Han är helt enkelt den optimala sällskapshästen. I våras fungerade han som sällskapshäst till Inferno under hans boxvila. Nu i vinter har han gått ute i ligghallen och inte förrän idag insåg jag vilken trygghet han var för unghästarna. Hela dagen idag har Sibban och Likören stått och väntat på att han ska komma tillbaka till dem. De har inte gått till ensilagebalen och ätit som de brukar utan bara stått i hörnet närmast den hage där Stina och Starlight har gått. När jag gick för att ta in hästarna och stod tjejerna där fortfarande och väntade. Ledde upp dem till ensilagebalen men de sprang tillbaka till samma ställe igen. Då kapitulerade jag och gick och hämtade gammelfarbrorn. Hästarna gick direkt till ensilagebalen och började äta. Även om han är otroligt låg i rang så ger hans ålder och lugn de unga virrpannorna trygghet.


 


 Istället fick Sibban följa med in som sällskap till Stina. Hon är verkligen härligt okomplicerad min fina unghäst. Inte ett pip sa hon utan följde snällt med in i stallet och såg ut som hon tyckte att det var skönt att få sova inne i natt.


Jag och Stina har varit ute med Nettan och Response en sväng idag. Egentligen skulle jag åkt till ridhus och hoppat några språng men jag var lat och struntade i det. Det var -9 grader men blåste och var råkallt så det kändes riktigt kallt. Med många lager kläder frös man inte utan det kändes helt okej att vara ute i snålblåsten. Vi red runt Rista och Stina var så himla härlig. Vilken fin och go häst jag har i henne! Imorgon ska jag longera och på tisdag är det dags för Uffeträning.

Annars har det varit en lugn dag idag. Jag och barnen har spelat spel. Sara och jag har gått igenom våra bodar en snabbis och kollat vad det finns för gamla saker som man kan tänka sig plocka in. Det är Sara kanonduktig på och hon har det så fint hemma hos sig. Måste säga att jag är himla glad för att Sara har flyttat hit. Det fungerar jättebra med barnen som har stort utbyte av varandra och Sara är lättsam och klok att prata med. Kunde inte ha blivit bättre!!!

På kvällen provade vi att göra sushi hemma. Det var inte alls speciellt svårt och blev riktigt bra! Fast vi gjorde alldeles för mycket och det räckte till matlåda för både mig och Stefan (inte helt fel...). Sushi kommer vi säkert att göra flera gånger!!!

Nej, nu ska jag gå och säga god natt till Filip och duscha!

Ha det bäst!





Skapa flashcards