alotofhorses

Alla inlägg den 4 februari 2012

Av Lotta Jansson - 4 februari 2012 22:08

Nu är vintern här på riktigt. Det är kallt, riktigt kallt. I natt kommer temperaturen att ligga runt 20-25 grader gissar jag. Det har varit strålande sol med klarblå himmel och solen har värmt på dagen även om inte temperaturen gått upp till mer än -11 grader idag. På facebook tycker de flesta att det är alldeles för kallt men inte jag. Jag har längtat efter vintern och bara man klär på sig är det otroligt hääääärligt!!! Jag och Stina har hunnit med två uteritter med härliga snögalopper som har gjort både häst och ryttare lyckliga. Det ena passet fick vi dessutom sällskap av Nettan och Respons. Mysigt och båda hästarna tyckte om att få sällskap på ridturerna. Vi fortsätter att jobba med övergångar och ställd häst i det mesta vi gör och det blir bättre och bättre!!!! Om det inte är för kallt imorgon funderar jag på att åka en sväng till ridhuset och skutta något litet hinder. På tisdag är det årets första Uffeträning och det ska bli roligt att höra om han känner igen Fina-Stina.


Passade på att ta några kort på hästarna i ligghallen häromdagen när solen sken och vädret var så där underbart klart och kallt:

 
Likören börjar bli stor!

 

Lilla tjejen är så där mellan bebis och vuxen och fulsnygg.

 

Sibban övade på att slå knut på sig själv och när hon gör sådana här konster hoppas jag bara att hon inte gör dem när jag sitter på:

 

Mera bus....

 

Fast hon är bra snygg min vackra Röda. Jag längtar så efter att få börja rida henne igen....

    

Morris har jag kört till ridskolan idag. Hon ska vikariera som ridskolehäst fram till sommaren om det fungerar. Superbra eftersom hon blir mera riden och utbildad och kommer att komma hem i bättre form än hon är nu. Linnea har svårt att hinna med att rida henne och rider i alla fall två gånger i veckan på ridskolan. Nu kommer Morris hem när vädret är bättre och när det finns mer tid (sommarlov).

Noorton mår bra och är pigg och busig. Idag har han bara varit ute under någon timme eftersom det varit så kallt. Han och Blida står i sjukboxen i ladugården och där var det riktigt varmt i morse när vi hade -22 grader ute. Hela -7 mätte vi upp. Han har lite fölbrunstdiarre men det såg bättre ut idag och förhoppningsvis är han snart bra i magen igen!

Linnea har varit sjuk och lite hängig men är på bättringsvägen. Det blev ingen ridskola idag och det blir ingen gympa imorgon sedan hoppas vi att hon är feberfri och pigg på måndag när det är dags för skola.

Filip har provat att köra bil idag. Det tyckte han var roligt även om det gick lite fortare än att köra traktor ;). Han hjälpte mig att parkera bilen efter att jag kört Morris så det var bara en kort bit. Får se om jag hinner åka upp till bygdegårdsparkeringen med honom endera dagen så får han köra lite runt, runt.

Nej, nu ska jag fortsätta att kolla på film med familjen. Ha det bäst!!!



Ovido - Quiz & Flashcards