alotofhorses

Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

Bilder på ligghallen!

Av Lotta Jansson - 27 januari 2012 21:00

Dagarna rullar på. Det tar tid att ha en liten bebisfölunge om vintern. Idag har vi gjort en rasthage som inkluderar den stora boxen i ladan. Meningen är att fölis ska kunna gå in och ligga när han blir trött när han blir lite äldre. Än så länge får han bara vara ute kortare stunder och det blir många ut och in i hagen varje dag. Han är en riktig liten busunge och det är full fart i hagen de stunderna han är ute. Blida är en cool mamma som har mycket tålamod med sin lilla kille.


 

Idag har jag varit i Happsta med Stina och ridit ett dressyrpass. Vi red lite med samma tänk som för Anna senast. Många övergångar och tempoväxlingar i trav. Hon kändes lugn och jag fick till och med driva på emellanåt. Antar att det var för att jag red ut henne igår och jobbade med samma tänk. Ambitiösa Stina jobbade som vanligt bra och försökte men jag fick inte till den där riktiga lösgjorda hästen även om hon kändes helt okej. Skönt i alla fall att ha en helt okomplicerad häst när man åker iväg. Imorgon får hon semester och på söndag ska vi åka och träna hoppning för Cia. Spännande!


Passade förresten på att ta kort på ligghallen när jag var uppe hos hästarna. Den blev helt klar förra helgen och det är nästan så att man kan ligga där själv:


  

Passar på att lägga ut en bild på foderhäcken också och en där man ser båda på samma bild. Den sista bilden är tagen från ridbanan:

 
 

Också en bild på mina två fina tjejer. Sibban har verkligen tagit på sig rollen som storasyster till Likören. De går alltid tillsammans och gör saker ihop:

 


 
 
Ankie

Ankie

28 januari 2012 22:02

Vilka fina töser!! Nina är kanske het men jag vill ha henne "på" men inte tittig. Jag har provat massor med olika foder och det jag gillar bäst är pavos sports fit eller herbamelange. Det ger rätt pigghet men inte tittigheten. De har även en nerv control eller något sådant som ska lugna ner hästar som blir lite hispiga, har inte provat den själv men har hört andra som testat den med framgång. Dyrt japp men värt det enligt mig. Åsa säljer på tutis, du kan ju prova en säck! Kramen

http://ankiesen.blogg.se

 
Ingen bild

Stina

30 januari 2012 20:35

Fantastiskt att ligghallen är klar!! Tjohoo!! Och lilla Norton (är ju ett jättebra namn!) han är ju hur söt som helst! Tänk att han klarar sig utan täcke !
Kram
/stina

 
Sara

Sara

1 februari 2012 11:50

Grattis till lilla Norton!! Förrstår att det är pyssligt med föl så här års, vi väntar vårt första 15 mars, hoppas det blivit lite varmare tills dess..
Ligghallen blev jätte fin!
Kram Sara

http://www.ekebystuteri.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Jansson - 11 november 2017 21:04

Fina Stina är till salu såg jag idag. Sålde henne till avel när vi slutade med halvblodsavel för fyra år sedan (nu har vi ju börjat lite igen). Hon blev hos oss halt om man red henne regelbundet (läs ca 4-5 dagar i veckan, mycket uteritt och någon en...

Av Lotta Jansson - 17 juni 2013 19:14

Hoppas ni fortsätter följa oss på stallhansta.wordpress.com .   MVH   Lotta ...

Av Lotta Jansson - 6 juni 2013 22:44

Rainy har tagit det lite lugnt sista veckan. Hon har fortfarande inte släppt vinterpälsen och är trots fri tillgång på grovfoder (vilket hon stått på sedan vi köpte henne) fortfarande lite tunn över revbenen. Häromdagen klippte jag henne lite på hals...

Av Lotta Jansson - 28 maj 2013 16:41

Nu har det gått några dagar sedan olyckan och operationen. Tänk vad låst man är med en hand! Kan knappt knäppa byxorna när man varit på toa utan hjälp. Är i alla fall tacksam för att det är vänsterhanden som är obrukbar och inte höger! Jag har inte o...

Av Lotta Jansson - 24 maj 2013 18:34

....också känns det som. Nu ska jag gnälla lite och tycka synd om mig själv. Ni behöver inte läsa om ni inte vill men jag måste få tycka lite synd om mig själv och undra varför det skulle hända mig..... Idag körde bästa Sara in mig till sjukhuse...

Ovido - Quiz & Flashcards