alotofhorses

Alla inlägg den 29 december 2011

Av Lotta Jansson - 29 december 2011 10:25

Igår var jag och barnen i Uppsala och gick på mellandagsrean. Vi började med Gränby eftersom Filip skulle byta en radiostyrd helikopter som han köpt på mellandagsrean och som redan hunnit gå sönder. Jag är stolt över Filip som fixade bytet själv och stod för pratandet och argumenten. Han är verkligen duktig i sådana situationer trots att han bara är 13 år! Många i den åldern skulle mest tycka att det var pinsamt!


Jag behövde ett par nya jeans men annars var det ingen av oss som behövde något egentligen. Hittade ett par snygga, sköna Lee jeans på JC för mindre än halva priset. Himla bra! Köpte också två skjortor på Cubus till billigt pris. De kan vara bra att ha när vi åker till Hindås med jobbet i januari. Annars blir det mest så att jag går i mjukiskläder eller ridkläder hemma nu för tiden. Slappt och skönt :).


Fortsatte sedan till Hööks där jag hittade billiga underställ till mig och Filip. Var in en snabbis på Media Markt för att titta på TV apparater. Säljaren försökte kränga på mig en icke rea TV som var alldeles för dyr för min plånbok (trots att jag talat om vilken budget jag hade) och då blev jag irriterad och bestämde mig för att inte köpa någon TV alls för julklappspengarna utan lägga dem på Sälensemestern istället. Kände mig riktigt klok efteråt eftersom vi egentligen inte har råd precis nu. Tjock-TV:n duger en stund till!!!!


Åt sedan sushi på Ayakos. Det blir nästan alltid sushi när jag och barnen går på stan eftersom det är min och båda barnens favoriträtt. Till och med Filip har börjat älska sushi och äter minst 12 bitar lax varje gång vi går ut och äter. Linnea har ätit sedan hon var tre år så hon började tidigt.


Stärkta med lite mat i magen avslutade vi shoppingen på Siba där Linnea köpte ett Nintendo 3DS för sina jultidningspengar. Tycker att de får riktigt bra betalt när de säljer jultidningar. Linnea sålde för 4600 kr och fick ett presentkort på Siba på 2000 kr. Det är bra provision!


Filip hjälpte Linnea att ställa in alla inställningar på spelet och sedan har det varit massor med spelande. Mario följde med som spel och jag måste säga att jag fortfarande gillar Mario spelen. Sitter väl kvar efter att vi spelade Nettans SuperNintendo spel med Mario och Yoshi om och om igen!


Stina hade en välförtjänt vilodag igår. Jag försöker att inte arbeta henne mer än två dagar i rad för att hon ska få en återhämtningsdag emellan. Så fort Ronja är klar på TV:n ska jag och Linnea rida ut och busa i skogen. Imorgon ska jag försöka ta mig till ridhuset en sväng.


Pratade med Matilda igår när jag gick på stan. Hon mår bättre nu och hade skrittat Sibban. Hade haft svårt att få henne att hitta bjudningen och få henne att trava men idag har jag fått ett SMS där det stod att hon har travat Sibban i ridhuset med bjudning och även lagt några volter. Sibban hade surat och slått mot skänkeln någon gång men varit duktig (finns allt lite humör även i fröken Röd ;) ). Galoppen på linan fungerade också bätte och nu kanske det blir uppsutten galopp snart. Matilda är så himla duktig med unghästar. Jag har verkligen gillat det jag har sett när hon jobbat både med Tinas och Berras bebishästar. Okomplicerat och enkelt!


Planen är att när Sibban kommer hem efter nyår ska jag försöka rida henne 2-3 gånger själv innan hon får vila under sista delen av januari och hela februari. Därefter sätts hon igång i mars och hinner till och med få en viloperiod på någon vecka innan det är dags för 3-årstest i maj. Då hoppas jag att hon ska vara välförberedd för uppgiften.


Kram på er!



Ovido - Quiz & Flashcards