alotofhorses

Direktlänk till inlägg 23 december 2011

God Jul!

Av Lotta Jansson - 23 december 2011 19:03

Vill önska er alla en riktigt God Jul! Hoppas att ni får en fantastisk jul med många julklappar! Vi är nu hemma hos föräldrarna i Lidköping och ska fira jul tillsammans med världens bästa familj!


 

Stina en vinter med mer snö än årets milda slaskvinter!


Barnen har jullov och njuter av det. Förra helgen var vi på Gimo Herrgård och åt julbord. Det var som vanligt fantastiskt gott. Vi bjöd Gunnar och Marianne och det har blivit lite av en tradition att åka dit och äta oss proppmätta!


Vi har börjat komma i ordning i huset. Fortfarande är det en del saker att plocka i ordning på men det mesta är på plats. Det känns skönt för jag har lite svårt att slappna av när jag fortfarande vet att jag har saker kvar att göra. Hoppas att jag kan varva ner bättre nu och hitta lite rutiner i vardagen. Ska försöka ta ledigt från jobbet mellan jul och nyår. Tror att jag behöver det efter den här hektiska hösten och jag har massor med komptid att plocka ut.


Gunnar sköter rulljansen hemma på gården under julen. Sedan sist har Stina flyttat hem igen. Det fungerar bra så länge hästarna går i hagar där inte Likören ser mamma. Ser hon mamma är det ett fasligt gnäggande men hon har inte hoppat över staketet i alla fall *peppar, peppar*. Likören går i lösdriften medan tjocka Blida har fått flytta in i stallet nattetid. Det är nu mindre än en månad kvar tills Blida ska föla. Det ska bli spännande att se vad som kommer ut.


Stina har jag hunnit rida på ytterligare några gånger. Hon är pigg och glad! Längtar till efter julhelgen då vi ska sätta igång lite mer seriöst.Ska försöka få med mig Linnea ut på Morris också! Skoj om de kommer igång lite mer. Har pratat med Vicky och Linnea på Morris var välkommen på hoppträningar när hon ridits lite mer.

Linnea och Morris förra vintern!


 


Sibban mår bra. Matilda har varit sjuk den här veckan och har inte ridit henne utan longerat. Travade på henne förra fredagen. Hoppas att Matilda mår bättre i veckan, annars får jag ta hem fröken Röd och låta henne vara till mars när jag ska börja rida henne själv inför 3 årstestet.


Ha en riktigt skön jul nu alla goa människor!!!!



 
 
Ingen bild

Stina

23 december 2011 21:05

God jul kära vän!
Hoppas du kan varva ner nu och få lite ro! Kul att du snart har en hel bunt med ridhästar!
Kram stina

 
Ingen bild

Anne

23 december 2011 22:11

Tack detsamma Lotta!!:)

 
Bettan

Bettan

24 december 2011 19:23

Ha en riktigt GOD JUL!!! Försök att ladda batterierna också.

Kram

http://baileythecollie.wordpress.com

 
Ingen bild

Lotta

26 december 2011 20:24

Det känns redan bätter nu när jag haft en härlig jul hemma hos föräldrarna....Kram kära vänner!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Jansson - 11 november 2017 21:04

Fina Stina är till salu såg jag idag. Sålde henne till avel när vi slutade med halvblodsavel för fyra år sedan (nu har vi ju börjat lite igen). Hon blev hos oss halt om man red henne regelbundet (läs ca 4-5 dagar i veckan, mycket uteritt och någon en...

Av Lotta Jansson - 17 juni 2013 19:14

Hoppas ni fortsätter följa oss på stallhansta.wordpress.com .   MVH   Lotta ...

Av Lotta Jansson - 6 juni 2013 22:44

Rainy har tagit det lite lugnt sista veckan. Hon har fortfarande inte släppt vinterpälsen och är trots fri tillgång på grovfoder (vilket hon stått på sedan vi köpte henne) fortfarande lite tunn över revbenen. Häromdagen klippte jag henne lite på hals...

Av Lotta Jansson - 28 maj 2013 16:41

Nu har det gått några dagar sedan olyckan och operationen. Tänk vad låst man är med en hand! Kan knappt knäppa byxorna när man varit på toa utan hjälp. Är i alla fall tacksam för att det är vänsterhanden som är obrukbar och inte höger! Jag har inte o...

Av Lotta Jansson - 24 maj 2013 18:34

....också känns det som. Nu ska jag gnälla lite och tycka synd om mig själv. Ni behöver inte läsa om ni inte vill men jag måste få tycka lite synd om mig själv och undra varför det skulle hända mig..... Idag körde bästa Sara in mig till sjukhuse...

Ovido - Quiz & Flashcards