alotofhorses

Alla inlägg den 12 december 2011

Av Lotta Jansson - 12 december 2011 08:28

Herregud, jag som aldrig brukar vara sjuk har på en vecka först åkt på en förkylning och sedan magsjuka ovanpå det i helgen....Antar att det är all stress den sista tiden som gör så att man är mer mottaglig för virus och basilusker. Aja, idag är det i alla fall bättre och jag sitter på tåget på väg till Tranås för riksdomardagar.


I lördags var jag först med Linnea på ridskolan. Hon red lilla, söta Televinken. En pigg, LITEN shettis som var precis lagom i storlek till Linnea. Hon tyckte att det var jätteroligt för Televinken galopperade bara man sa galopp till honom. Det är viktigt att galoppera när man är liten. De tränade på att ha hästen ställd i nacken och rak i kroppen och på att göra skänkelvikningar på långsidorna.


Hemma fortsatte jag att plocka upp lådor och kartonger. Barnen fick julpynta och ställa ut tomtar och nu är det riktigt juligt hemma. Nedervåningen är så gott som klar och nu väntar bara kartongerna på övervåningen på att bli uppackade.


På kvällen såg  vi en ganska så usel film och sedan kände jag mig så trött att jag gick och lade mig. Vaknade efter en stund med; ja just det, magsjuka. Blärk vad jag inte tycker om det. Lyckades i alla fall somna till slut. Igår hade jag stora planer på att rida, äta julbord, fortsätta städa och baka lussekatter. Istället fick jag tillbringa förmiddagen i soffan framför skidskytte. Inte helt fel, det var hur länge sedan som helst som jag unnade mig några timmar i soffan (ja, det är nästan så att jag får dåligt samvete för det). Åkte sedan till bygdegården och åt lite julmat. Lite lyckades jag i alla fall peta i mig trots att magen protesterade med magknip. Väl hemma igen fick barnen göra lussebullar och de blev kanongoda. På kvällen mådde jag bättre igen även om jag inte är riktigt bra ännu.


Pratade förresten med Matilda igår. De hade löshoppat Sibban som hade haft lite bråttom i början, men efter en stund när hon fått tänka lite, börjat ta det lugnt och hoppade riktigt fint. De har en till Bocelli häst som också var med och den gjorde tydligen på precis samma sätt. Matilda hade sedan hoppat upp på henne och det hade gått hur bra som helst. Nu skulle hon fortsätta att jobba med tömkörning i några dagar för att befästa styrningen och sedan skulle hon rida lite mer. Sibban hade lugnat ner sig betydligt och det känns skönt. Nej, nu ska jag  jobba lite. Kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards