alotofhorses

Direktlänk till inlägg 7 december 2011

Resumé

Av Lotta Jansson - 7 december 2011 21:56

Det har varit några hektiska veckor i livet. Intentionen för två veckor sedan var att jag skulle gå igenom allt och kasta gamla saker när vi skulle flytta. Det började bra men sedan blev det stressigt och i slutet när alla flyttkartonger tagit slut kastade vi ner allt huller om buller i sopsäckar. Sedan städade vi huset och började med övervåningen. När den var klar började Sara och Co att måla. Från måndag till söndag gjorde de en total make-over. Nu är alla rum ommålade och två nya golv lagda men så arbetade man mellan tidig morgon och sen natt och som mest var det åtta personer som höll på. Jättefint blev det! Sara flyttade in i söndags och är mer klar med sin flytt än vad vi är. Jag har plockat upp lådor allt eftersom och det börjar se ut som vi bor här även om det är mycket kvar att fixa iordning. Det får ta sin tid, vi ska ju bo här länge, länge. Fy vad det var jobbigt att flytta nu kommer vi att bo här tills ungarna sätter oss på hemmet ;).


Det är inte långt kvar till jul och lite röda dukar och gardiner har vi fått upp. I helgen blir det lussebullsbak och förhoppningsvis ska jag försöka få tid att känna lite julstämning och inte bara julstress. Det snöar i alla fall ute och om det bara blir vitt ute kommer förhoppningsvis julkänslan också.


Barnens alla olika träningar har avslutningar. Idag har vi varit på Linneas scoutavslutning. Där lekte vi olika lekar och fikade. Mysigt. Skönt ändå att många aktiviteter tar juluppehåll nu för det är mycket skjutsande överallt.


Hästarna mår bra. Starlight och Blida har gått i ligghallshagen ett tag nu och förra veckan flyttade öven Morris och hennes fölunge dit. I början var ponnyerna skeptiska mot att gå in men sedan vi monterat in en lampa har de börjat besöka huset mer ofta. Idag fick även Likören gå i ligghallshagen eftersom det är dags för avvänjning. Stina har flyttat till Anna och jag har fått hit Uffe under två veckor. Uffe och Starlight går hemma och i natt har även Likören fått komma in. Den lilla rackarungen sprängde nämligen staketet i jakten på den förlorade mamman. Det är inte lätt att vara liten. Bröt av tre stolpar och alla trådar låg ner på backen. Tur att det är en hage utanför, det var där jag hittade alla hästar nu på kvällen. Har lagat provisoriskt och ska se vad jag kan göra imorgon, inte helt enkelt att spetta nu. När det är lagat blir det till att sätta på ett extra aggregat och hoppas att hon får sig en ordentlig kyss om hon går på tråden igen. Hon är i alla fall otroligt trevlig och det är inga problem att leda henne hem utan någon annan häst som sällskaå. Duktig liten baby!


Stina har fått vila under flytt och städveckorna. I lördags red jag och Filip ut på en tur i skogen. Stina var så pigg, så pigg och det var Morris också. Red runt Engvalls och tillbaka genom Rolfs skog. Där låg det små grenar över vägen (20 cm) och de laddade hästarna på och hoppade högt över båda två. Filip tyckte det var skoj. "Varför slutade jag rida egentligen? Det är ju jätteroligt"


Sibban åkte till Matilda i Tierp i söndags för inridning. Hon stod som ett ljus hela vägen dit.Väl där gick hon lugnt in i sin box och började äta trots att stallet var tomt. Det är en cool brutta det där med en superskalle!!1 Imorgon ska jag ringa Matilda och kolla hur det går med A-barnet.


Japp, det var väl lite kort om hur läget är här i Hånsta. Kram på er!


/Lotta





 
 
Ingen bild

Stina

8 december 2011 20:22

Hej
KUl att få en uppdatering på livet i Hånsta! Likören verkar ju vara en driftig tjej som vet vad hon vill! Ska bli spännande att se vad det blir av henne! Sibban är ju bara för bra för att vara sann, vilken pärla!
Kram
stina

 
Jenny

Jenny

8 december 2011 22:16

Äntligen! Men jag förstår att ni haft mycket att göra med renovering och flytt. Spännande med Sibbans inridning, tror det kommer gå hur bra som helst!

http://blogg.jempa.se

 
Lotta

Lotta

8 december 2011 23:18

Stina: Ja, Likören hon kan hon ;). Hon vet att hon är hopphäst och har forcerat stängslet två gånger. Nu har vi satt extra kräm på det och förhoppningsvis får hon en kyss imorgon så att hon lär sig....Kram!

Jenny: Det har varit alldeles för mycket att göra. Jag har fortfarande inte börjat andas. Får jag bara ordning på alla lådor och säckar som är kvar så ska jag börja försöka känna hur det känns att ha lite mindre att göra....;)

http://alotofhorses.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Jansson - 11 november 2017 21:04

Fina Stina är till salu såg jag idag. Sålde henne till avel när vi slutade med halvblodsavel för fyra år sedan (nu har vi ju börjat lite igen). Hon blev hos oss halt om man red henne regelbundet (läs ca 4-5 dagar i veckan, mycket uteritt och någon en...

Av Lotta Jansson - 17 juni 2013 19:14

Hoppas ni fortsätter följa oss på stallhansta.wordpress.com .   MVH   Lotta ...

Av Lotta Jansson - 6 juni 2013 22:44

Rainy har tagit det lite lugnt sista veckan. Hon har fortfarande inte släppt vinterpälsen och är trots fri tillgång på grovfoder (vilket hon stått på sedan vi köpte henne) fortfarande lite tunn över revbenen. Häromdagen klippte jag henne lite på hals...

Av Lotta Jansson - 28 maj 2013 16:41

Nu har det gått några dagar sedan olyckan och operationen. Tänk vad låst man är med en hand! Kan knappt knäppa byxorna när man varit på toa utan hjälp. Är i alla fall tacksam för att det är vänsterhanden som är obrukbar och inte höger! Jag har inte o...

Av Lotta Jansson - 24 maj 2013 18:34

....också känns det som. Nu ska jag gnälla lite och tycka synd om mig själv. Ni behöver inte läsa om ni inte vill men jag måste få tycka lite synd om mig själv och undra varför det skulle hända mig..... Idag körde bästa Sara in mig till sjukhuse...

Skapa flashcards