alotofhorses

Alla inlägg den 18 november 2011

Av Lotta Jansson - 18 november 2011 19:29

...för att blogga. Därav inga inlägg den här veckan. Inte har jag hunnit rida heller även om jag tänkt på det varje dag. Visst är det tanken som räknas ;). Idag har i alla fall jag varit ute med, hör och häpna, båda barnen! Filip ville också rida och det händer inte så ofta. Han red Morris och Linnea red Starlight.


Vi red runt bygdegården i mörker. Passade bra idag när det var lite fruset och hästarna inte trampade upp något. Morris var pigg som en spigg och ville helst ligga i täten. Filip tyckte att det var jätteroligt och sa att han gärna kunde tänka sig att rida en gång i veckan. Starlight skötte sig fint och var riktigt pigg när han fick gå sist. Stina var lite smågalen och när vi skulle galoppera passade hon på att sparka bakut i varje galoppsprång. Kuuuuul! "Mamma du kanske inte ska galoppera", sa Linnea, "du kanske ramlar av". Gullebarnen!


Väl hemma igen lyckades Starlight putta till Linnea så att hon for in i väggen. Det gjorde jätteont och hon grät en lång stund. Han är verkligen en ögontjänare som kan sina knep, 21 år gammal som han är. Står jag brevid så sköter han sig med bravur men när Linnea håller på med honom utnyttjar han alla situationer som finns.


Filip har varit iväg på prao två dagar denna veckan. I onsdags åkte han till Olle och Ulrika och sov över hos dem i Uppsala. Under torsdagen var han med Olle på GUC. Något som han tyckte var kul. Idag har han varit på dagis i Ekeby eftersom Olle var pappaledig på fredagar. Även det hade varit jätteroligt tyckte han. Får se vad vi kan fixa för prao nästa gång!


Annat som hänt under veckan är att Stefan har lackat golvet klart i köket och vardagsrummet. Det blev jättefint! Jag har målat klart alla möbler och hunnit städa ur badrummet nere och har även hunnit gå igenom och tömma några skåp i det gamla huset.


Jag är så nöjd med badrummet! Imorgon ska jag åka på gymnastiktävling med Linnea och då ska vi åka förbi Bauhaus på vägen hem och se om vi kan shoppa toalettsits, toapappershållare och handukskrokar. Vårt sovrum är också helt klart och imorgon kommer Ullis och städar ut köket. Jag ska lägga golv i Filips rum på söndag och Stefan ska sätta upp lister i Linneas rum. Sedan är det "bara" att städa ut det sista och börja flytta in...

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards