alotofhorses

Direktlänk till inlägg 13 november 2011

Allt tar längre tid än vad man tror....

Av Lotta Jansson - 13 november 2011 23:21

Ännu en busy helg är avklarad....


Lördagen började som vanligt med att Linnea åkte till Gimo och red på ridskolan. Lite komiskt att jag på morgonen satt och pratade med henne om hjälper och hur mycket man ska inverka med dem i olika situationer, när vi kom till ridskolan fick de träna på att renodla hjälperna! Precis det som vi pratat om. Linnea trodde att jag visste att de skulle träna på det men så var det inte. Petter var pållen för dagen och Linnea red mycket bättre denna lördag. Duktig tjej!!!!


Stefan och Gunnar tog in de sista korna från betet. Det hade inte varit några bekymmer alls utan de sprang så fort de kunde in i ladugården och tyckte nog att det var skönt att bli installade igen.


På eftermiddagen gjorde jag iordning öppningar i staketet i lösdriftshagen och satte upp en tråd till. Tidigare var det stängt för att hålla korna ute men nu är det snart hästsäkrat! Hann nästan klart innan det blev mörkt. Det blir fint med nytt staket.


Stefan och Gunnar plockade under tiden rent på plankor i halva ligghallen. Nu ska Gunnar plana ut och grusa och sedan ska ponnyerna få flytta dit. Vi ska försöka hinna elda lite ris och såga ner lite enbuskar också. Det går ingen nöd på dem i den andra hagen. De har fri tillgång på ensilage och en halmhög att ligga i. Tur att hösten har varit på torr annars hade vi fått göra provisoriska boxar i ladan. Lagade lasagne och sedan mös vi framför TV:n. Linnea var på filmkväll hos Elsa som fyllt år.


Idag började jag dagen med att måla. Det blir stor skillnad med lite färg! Städade sedan ur skrubben och vårt sovrum. Rensade ur en garderob och flyttade över kläderna till nya huset. Stefan dammsög och städade vardagsrum och kök innan han på kvällen satte igång och lackade första vändan. Fy sjutton vad det luktar! Förstår varför man måste använda mask och varför gröna växter dör om de står i samma hus. Fint blir det i alla fall. Imorgon ska Stefan lacka nästa lager och sedan blir det till att vädra. Lacken ska sedan härda i minst en vecka innan vi kan flytta in möbler. Förhoppningsvis hinner vi göra klart ungarnas golv så länge och städa övervåningen. Allt tar mycket längre tid än vad man räknar med och nu är det bara lite mer än två veckor kvar innan vårt hus ska vara tomt och färdigstädat......


Idag tänkte jag rida Stina och Linnea Morris men vi hann helt enkelt inte. Imorgon ska jag försöka ta en lite längre lunch (ja Stina jag ska försöka äta och inte bara rida på lunchen också ;) ) och rida ut på Stina en sväng. Jag längtar!!!!



 
 
Bettan

Bettan

14 november 2011 19:30

Tycker du hinner hur mycket som helst. så roligt att Linnea tycker det är kul med hästar och ridning, det är ju superkul att kunna rida ut med sin dotter :-)
Glöm inte ta det lite lugnt mellan penseldragen och allting annat ni håller på med

http://baileythecollie.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Jansson - 11 november 2017 21:04

Fina Stina är till salu såg jag idag. Sålde henne till avel när vi slutade med halvblodsavel för fyra år sedan (nu har vi ju börjat lite igen). Hon blev hos oss halt om man red henne regelbundet (läs ca 4-5 dagar i veckan, mycket uteritt och någon en...

Av Lotta Jansson - 17 juni 2013 19:14

Hoppas ni fortsätter följa oss på stallhansta.wordpress.com .   MVH   Lotta ...

Av Lotta Jansson - 6 juni 2013 22:44

Rainy har tagit det lite lugnt sista veckan. Hon har fortfarande inte släppt vinterpälsen och är trots fri tillgång på grovfoder (vilket hon stått på sedan vi köpte henne) fortfarande lite tunn över revbenen. Häromdagen klippte jag henne lite på hals...

Av Lotta Jansson - 28 maj 2013 16:41

Nu har det gått några dagar sedan olyckan och operationen. Tänk vad låst man är med en hand! Kan knappt knäppa byxorna när man varit på toa utan hjälp. Är i alla fall tacksam för att det är vänsterhanden som är obrukbar och inte höger! Jag har inte o...

Av Lotta Jansson - 24 maj 2013 18:34

....också känns det som. Nu ska jag gnälla lite och tycka synd om mig själv. Ni behöver inte läsa om ni inte vill men jag måste få tycka lite synd om mig själv och undra varför det skulle hända mig..... Idag körde bästa Sara in mig till sjukhuse...

Ovido - Quiz & Flashcards